Google ogłosił wczoraj rozpoczęcie betatestów nowej opcji dopasowania słów kluczowych w AdWords. Nowa opcja mieści się gdzieś między dopasowaniem przybliżonym (broad) i dopasowaniem do wyrażenia (phrase). Przez Google przedstawiana jest jako „broad match modifier”, a nie jako nowy typ dopasowania. Ta długo oczekiwana funkcja testowana jest na razie w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, ale liczymy, że niedługo trafi i do Polski.
Poniżej grafika ilustrująca poziom zawężenia dopasowywania słów w poszczególnych opcjach dopasowania. Jak widać, słowa „z plusem” pasują do większej liczby zapytań niż słowa w dopasowaniu do frazy, ale do mniejszej liczby, niż słowa w dopasowaniu przybliżonym. Modyfikator może być użyty tylko do niektórych słów w ramach jednej frazy w dopasowaniu przybliżonym lub do wszystkich
Google zaleca stosowanie nowej funkcji tam, gdzie dotychczas używane było dopasowanie do frazy i straszy, że dodanie modyfikatora do fraz „w broadzie” zmniejszy natężenie ruchu. Firma sugeruje zatem pozostawienie istniejących fraz w broadzie, dodanie ich wersji z modyfikatorami i dopasowywanie stawek do zaobserwowanych wyników.
Tutaj znajdziesz sporo ciekawych przykładów pomagających zrozumieć nowy typ dopasowania AdWords, a tutaj znajdziesz oficjalne googlowe materiały na temat.
Maciej Janas