Rozwój technologii spowodował, iż internet jest głównym kanałem sprzedaży i komunikacji z klientem dla coraz większej liczby przedsiębiorstw. Jako że praktycznie każdy z nas posiada dostęp do sieci i używa jej praktycznie codziennie, zaniedbanie tej sfery prowadzi do słabszych wyników.
Definicja
Pod pojęciem marketingu znajdują się określane działania, które prowadzą nas do osiągnięcia założonych przez organizację celów. W przypadku firm będzie to oczywiście wypracowanie zysku. Marketing internetowy to swego rodzaju strategia takiego zaprezentowania firmy w sieci, dzięki której pozyskuje się nowych klientów. Obejmuje on swoim działaniem wszystkie czynności prowadzone w internecie, odpowiednie dla grupy docelowej, ponieważ jedna z zasad marketingu głosi, że przedsiębiorstwo powinno udzielać się tam, gdzie znajdują się jego potencjalni klienci.
Jak wprowadzić marketing internetowy?
Zawsze możemy z niego korzystać. Wprowadzenie strategii nie wymaga od nas specjalnych nakładów finansowych, ponieważ wyróżnia się ona niską barierą wejścia. Problem leży po stronie świadomości, a raczej jej braku, wśród osób decyzyjnych. Minęły już czasy, gdy całość marketingu stanowiły banery reklamowe. Teraz obecnych jest wiele narzędzi, które wyróżniają się większym zaawansowaniem technicznym. Wyróżniamy wśród nich:
- promocję stron w wyszukiwarkach,
- content marketing – promocja za pomocą wartościowych treści,
- influence marketing – uczestnictwo znanych osób w promocji,
- e-mail marketing – newslettery i gazetki,
- social media marketing – promocja na portalach społecznościowych,
- viral marketing – rozpowszechnianie treści za pomocą innych użytkowników,
- video marketing – promocja za pomocą filmów.
Która strategia jest najlepsza? To zależy tylko i wyłącznie od możliwości, jakie posiadamy oraz celów, jakie chcemy osiągnąć. Dla tych z nas, którzy dopiero rozkręcają biznes w sieci, najbardziej pomocna okaże się profesjonalna agencja marketingowa. Będzie ona w stanie najlepiej przygotować strategię promocji w internecie.
Korzyści
Żadne inne medium nie oferuje nam aż tylu różnorodnych form promocji w jednym miejscu. Jako jedyne pozwala tak szybko dotrzeć do odbiorców i komunikować się z nimi w czasie rzeczywistym, przez 24 godziny na dobę. Za pomocą internetu łatwiej rozpoznać firmom nasze potrzeby, zwyczaje i oczekiwania. Z tego względu idealnie personalizują komunikaty reklamowe i zachęcają nas do podjęcia działań zmierzających do zapoznania się z ich ofertą, dając możliwości zakupu wybranego produktu.