Logo firmowe jest znakiem będącym elementem wizualnym, który służy do identyfikacji marki i tworzenia jej świadomości wśród konsumentów. Nadrzędnym celem tworzenia projektu logo dla firmy jest podkreślenie jej indywidualności i odróżnienie jej od innych firm w danej branży. Logo jest też często elementem, który widzimy jako pierwszy, poznając daną firmę – powinno więc nieść przekaz wartości tej instytucji, budzić zaufanie i przywoływać na myśl pozytywne skojarzenia. Logo potrafi być silnym narzędziem – można by uznać, że przekaz informacyjny jest jedynie powierzchownym elementem, wówczas gdy ładunek emocjonalny, idea czy skojarzenia są tym głębszym, silniejszym aspektem.
Projekt logo firmy – z czego się składa?
Na elementy logo składają się:
- logotyp – część typograficzna, napis
- sygnet – komponent graficzny
- tagline – slogan.
Przykładem może być logo marki Hyundai, w którym logotyp stanowi nazwa „Hyundai”, sygnetem jest srebrna litera H w kółku, a sloganem jest „New thinking. New possibilities.”. Jest to złożony projekt logo, zawierający wszystkie elementy, jednak firma może korzystać np. tylko z sygnetu i logotypu lub używać je według uznania, np. na projekcie ulotki.
Czy firmy, produkty i instytucje rzeczywiście potrzebują logo?
Przestarzałym jest przekonanie, że jeśli prowadzi się serwis komputerowy, logo powinno zawierać komputer. McDonald’s nie ma logo burgera, Starbucks nie ma kawy a LEGO zabawek. Tak ogromne marki nie potrzebują przedstawiać tego, czym się zajmują. Paradoksalnie, najprostsze i uniwersalne projekty logo dla firm osiągają największe sukcesy i najszybciej zapadają w pamięć. Społeczeństwo lubi produkty, które coś prezentują – mają logo, więc są interesujące, ciekawsze, niosą ze sobą jakąś ideę. Firma czy produkt bez logo są nijaka i zostaną pominięte w tłumie. Projekt logo dla firmy nadaje jej charakteru i wyrazu. Co więcej, mózg przypisuje kształtom liter cechy charakteru, więc czcionka ma kolosalne znaczenie! Maksymalnie trzy kolory, minimalistyczna forma, uniwersalność w różnych konfiguracjach, unikalność – te cechy projektu logo dla firmy są najistotniejsze. Wybierając profesjonalną firmę graficzną, jak robimylogo.pl, możesz być pewien, że doświadczona kadra zna wszystkie wytyczne i stworzone przez nich logo czy projekt ulotki dla firmy spełni wszystkie Twoje oczekiwania!
Przebieg tworzenia projektu logo dla firmy
Po rozpoczęciu współpracy proces tworzenia rozpoczyna się od wizji klienta. Graficy zapoznają się z charakterystyką i wartościami firmy, a także dowiadują się, jakie uczucia i skojarzenia ma przywoływać na myśl dany projekt logo. To czas na zrozumienie idei klienta. Następnie pracownicy przygotowują swoją wizję, konsultując ją po skończeniu z klientem – inna czcionka, drobne zmiany kolorystyczne? Nie ma problemu, właśnie to jest czas na szlify! Po ustaleniu i zaakceptowaniu ostatecznej wersji, gotowe pliki z umową zostają przesłane do klienta. Szybka realizacja, doświadczona kadra, profesjonalne projekty logo dla firmy i projekty ulotki – robimylogo.pl to najlepszy wybór!