kobieta-wyjmuje-portfel-karte

Są takie branże w Polsce, które charakteryzują się dużym nasyceniem graczy przy jednocześnie funkcjonujących obwarowaniach prawnych, jakie mogą stanowić wyzwanie w promowaniu działalności. Do tej grupy należy rynek firm pożyczkowych. Wgryzienie się w niego oraz wykrojenie „własnego kawałka tortu” wydaje się niemożliwe… Ale eksperci SEMTREE postrzegają to inaczej. I – jak zaprezentujemy w tym artykule – udowodnili, że jak najbardziej da się to osiągnąć! Sprawdź, jak ta niewielka agencja SEO z Poznania znów udowodniła, że „impossible is nothing”!

Rynek firm pożyczkowych – czyli środowisko, z jakim trzeba było się zmierzyć

Specyfika rynku finansowego jest dość złożona. Z jednej strony bowiem branża ta charakteryzuje się dużą sezonowością. Ekspresowe pożyczki, tzw. chwilówki, na co dzień cieszą się „średnią” popularnością wśród potencjalnych klientów. Dopiero wraz z nadejściem świąt, wakacji czy innych okresów, gdy konsumenci są gotowi ponieść duże wydatki, chętniej sięgają po podobne instrumenty finansowe. Rodzi to oczywisty problem – skoro ruch w sieci związany z tym rynkiem tak się waha, to jak efektywnie wypromować firmę, która dopiero chce zająć swoją pozycję w panteonie największych graczy?

To nie wszystko – należy nadmienić, że jest to branża obwarowana licznymi przepisami prawnymi. Innymi słowy – promowanie musi opierać się na przedstawianiu „prawdy i tylko prawdy”. Wszelkie dwuznaczności czy niedomówienia mogą wiązać się z potencjalnymi konsekwencjami dla właściciela takiego przedsiębiorstwa. Generuje to pewne trudności… ale tam, gdzie jedni widzą problem, eksperci z SEMTREE dostrzegają cel do osiągnięcia.

Dokładna analiza warunków klienta – audyt i naprawy

Co nim było? Właściciel przedsiębiorstwa zgłosił zapotrzebowanie na to, aby poprawić ruch organiczny. Dotychczas wykorzystywał inne kanały komunikacji z potencjalnym klientem, jednak ze względu na fakt, że musiał się – dosłownie – licytować z większymi uczestnikami rynku, którzy od dawna są już rozpoznawani przez klientów, budżet na płatne kampanie był przepalany. Z tego powodu celem było wygenerowanie większego, efektywnego ruchu na nowy sezon, gdy wzrasta zainteresowanie klientów korzystaniem z dodatkowych instrumentów finansowych.

Od czego więc zaczęli SEO-wcy z SEMTREE? Od tego, co zawsze – czyli sprawdzenia, co potencjalnie może działać nie tak. Audyt to podstawa każdego działania, mającego w rezultacie wykonać czynności poprawiające widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania. W ramach kontroli wykryto rozmaite błędy, które wymagały natychmiastowej naprawy. Co więcej – zarówno analiza strony, jak i działań Google, pozwoliły przygotować portal klienta do nadchodzących zmian. To z kolei sprawiło, że miał on dogodną pozycję do tego, aby przy kolejnych aktualizacjach algorytmów wyszukiwarki, zdobyć lepszą niż dotychczasową pozycję.

Metodyczne działanie kluczem do sukcesu – jak SEMTREE się to udało!?

SEMTREE stawia na kooperację i partnerstwo w biznesie. Brak tu jakiejkolwiek sztampy! Z pewnych źródeł wiemy, że klient wraz z „opiekunami” jego strony z agencji odbyli liczne rozmowy, szykując serwis pod konkretną grupę docelową. Dobór właściwych fraz dla osób, które faktycznie byłyby zainteresowanie usługami firmy pożyczkowej, był kluczowy dla całej sprawy. Co istotne – trzeba było znaleźć takie wyrażenia, na jakie dotychczas nie pozycjonowali się jeszcze inni gracze.

Trudne? Być może. Ale przy pełnym zaangażowaniu udało się wyodrębnić odpowiednie słowa i całe wyrażenia, jakimi posługują się potencjalni pożyczkobiorcy. Dopiero później, gdy udało się podnieść serwis w rankingu, spece z SEMTREE zaczęli pozycjonować stronę pod popularne i konkurencyjne słowa kluczowe. A dzięki temu, że portal był już na to gotowy i zoptymalizowany pod kątem UX, mógł śmiało rywalizować ze starszymi i większymi graczami.

Metodyka działania oparła się też na skutecznym link buildingu. Była to jednak „faza druga” bitwy o lepszą pozycję. Biorąc pod uwagę fakt, że firma była dość świeża, liczyła się najwyższa precyzja i dobór jakościowych odnośników. Dzięki temu domena zyskiwała odpowiedni autorytet u robotów wyszukiwarki.

Specyfika pracy ekspertów SEMTREE a efekty

Istotą skutecznego działania w tej sytuacji, jak podkreślają specjaliści tej butikowej agencji, jest śledzenie danych i wyciąganie z nich właściwych wniosków. Dzięki stworzeniu komplementarnej strategii pozycjonowania, ale i kontrolowaniu efektów jej wdrażania w czasie rzeczywistym, udało się pozyskać odpowiedni ruch, a – w niedługim czasie, przy korygowaniu kolejnych kroków na podstawie uzyskanych informacji, oczekiwaną jego konwersję.

Podejście data-driven to immanentna cecha działania SEMTREE. Twarde dane dostarczają informacji, pomocnych w podejmowaniu racjonalnych i skutecznych decyzji, dzięki którym klient agencji był gotowy do rywalizacji o odbiorców ze zdecydowanie starszymi i większymi graczami tego rynku. Na stronie zagościły merytoryczne treści, a przyjazny interfejs ułatwiał potencjalnym pożyczkobiorcom uzyskanie oczekiwanych przez nich informacji i korzystanie z usług. Sami to sprawdziliśmy!

W ciągu kilku miesięcy ruch na stronie wzrósł co najmniej dwukrotnie, a w piku zainteresowania ofertą pożyczek nawet trzykrotnie. Warto przy tym zaznaczyć, że udało się to zrealizować przy relatywnie ograniczonym budżecie, jakim dysponowała ta początkująca firma pożyczkowa.

Butikowa agencja SEO, która zmienia branżę

SEMTREE, choć stanowi małą agencję, to wykazuje się ogromnym zaangażowaniem w walce o interes klienta. Działania, jakiego dokonali poszczególni specjaliści w zakresie m.in.:

  • rozpoznania potencjalnego odbiorcy klienta,
  • optymalizacji strony i treści,
  • opatrzenia ich właściwymi słowami kluczowymi,
  • zaplanowania precyzyjnej strategii linkowania,

pozwoliło utworzyć kompleksowy plan, dzięki któremu hermetyczny rynek otworzył się na nowego użytkownika. Z tego wynika więc, że dla specjalistów od SEO z tej firmy niemożliwe nie istnieje, a nieszablonowe i efektywne podejście przy wzajemnym szacunku należą do najważniejszych wyznaczników ich postępowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj