Każde przedsiębiorstwo potrzebuje promocji – czy to działające tradycyjnie, stacjonarnie, czy to funkcjonujące wirtualnie, w sieci, na przykład w formie sklepu internetowego. I można też stwierdzić, że każdemu przedsiębiorstwu przyda się promowanie w internecie, a pozycjonowanie i Google Ads to jedne z form, które można w tym przypadku wybrać. Która z tych opcji jest skuteczniejsza? Na którą postawić dla swojej działalności gospodarczej? A może na obie?
Różne tempo działania
Podstawową różnicą w promowaniu strony w internecie przy wykorzystaniu pozycjonowania lub Google Ads jest tempo działania. Zabiegi związane z pozycjonowaniem wymagają czasu – nim zbudujemy stronę internetową, która znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, mogą minąć tygodnie. Związane to jest z faktem, że potrzebujemy właściwie skonstruować naszą witrynę, nasycić ją odpowiednio słowami kluczowymi, popracować nad regularnością pojawiania się na niej nowych treści, zebrać kolejnych użytkowników, którzy będą ją odwiedzać itd. Na realizację tych wszystkich działań potrzeba czasu – i nie da się tego przeskoczyć. Reklama przy wykorzystaniu Google Ads https://www.kobosystem.pl/uslugi/kampanie-adwords/ przynosi z kolei szybsze skutki. Jej działanie w pełnym zakresie rozpoczyna się wraz ze startem danej kampanii reklamowej. Promowanie się z Google Ads będzie wymagać od tego momentu zapewne korekt i optymalizacji, by przynosić jeszcze lepsze efekty, nie mniej jednak nie będzie to praca żmudna i przynosząca skutki po dłuższym czasie jak w przypadku pozycjonowania, a dość sprawna, a dodatkowo oparta o konkretne dane.
Jeśli zatem zależy nam na szybkiej promocji naszej witryny internetowej w sieci – bo na przykład dopiero ją założyliśmy albo planujemy świetną promocję dla klientów i chcemy pozyskać jak najwięcej użytkowników, którzy odwiedzą w jej czasie stronę – dobrze jest wykorzystać właśnie Google Ads. Tak błyskawicznego efektu działań promocyjnych nie osiągniemy przy wykorzystaniu pozycjonowania, choć ma ono swoje zalety.
Różna trwałość efektów promowania
Pozycjonowanie strony internetowej https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ ma tę zaletę, że prowadzone poprawnie i systematycznie przynosi relatywnie długotrwałe efekty. Praca nad optymalizacją strony internetowej pod wyszukiwarki wymaga czasu, ale uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwaniach daje nam stały efekt w postaci zwiększonej liczby odwiedzających użytkowników. Rzecz jasna nie jest tak, że raz wykonane działania w zakresie pozycjonowania zapewnią nam wieczny sukces, bo prace nad aktualizacją treści na naszej stronie muszą trwać, a ponadto konkurencja prawie nigdy nie śpi i chce nas przegonić w wyścigu o pierwsze miejsca w wyszukiwaniach, niemniej jednak skutki pozycjonowania są zdecydowanie trwalsze niż efekty reklamy z wykorzystaniem Google Ads. Ta będzie ściągała na naszą witrynę użytkowników tylko w trakcie trwania danej kampanii promocyjnej. Owszem, raz pozyskani klienci przez Google Ads będą być może do nas wracać, ale nie kontynuując kampanii promocyjnych z
Google Ads – nie zyskamy nowych odwiedzających
Tym samym mając za cel długotrwały sukces naszej witryny internetowej w sieci, musimy od początku jej powstania pracować nad jej pozycjonowaniem. Na dłuższą metę może być trudno polegać tylko na kampaniach z wykorzystaniem Google Ads, które będą skuteczne szybko, ale na krótko, a poza tym – mogą się okazać dla nas po pewnym czasie zbyt kosztowne.
Co będzie skuteczne dla promowania witryny internetowej?
Najlepszym rozwiązaniem dla strony internetowej jest łączenie pozycjonowania z kampaniami z wykorzystaniem Google Ads – korzysta się dzięki temu z zalet obu tych sposobów promocji w internecie. Zyskuje się dużo większe prawdopodobieństwo odwiedzenia przez użytkowników, posiadając odnośnik do strony zarówno w reklamowanych wyszukiwaniach w Google, jak i w tych zwykłych – a są użytkownicy internetu, którzy lubią korzystać z jednego albo z drugiego rozwiązania. Mamy także połączone dzięki temu szybkie działanie z wykorzystaniem Google Ads oraz długofalowe z wykorzystaniem pozycjonowania.
Nie każdy właściciel strony internetowej może pozwolić sobie jednak na korzystanie z obu rozwiązań. Pewną opcją może być wykorzystywanie kampanii Google Ads, szczególnie na początku prowadzenia danej strony internetowej i w miarę możliwości uzupełnianie jej działaniami z obszaru pozycjonowania, które często mogą być realizowane przez samego prowadzącego stronę internetową bez specjalistycznej wiedzy. A w przypływie środków można skorzystać z profesjonalnych usług w zakresie pozycjonowania.