Planujesz założyć własną agencję ubezpieczeniową? To z całą pewnością odważna decyzja, ale może być początkiem świetnego biznesu i pomysłem na życie. Na starcie warto oczywiście sporządzić biznesplan i skonsultować się z prawnikiem bądź doświadczoną księgową.
Czy to jednak wszystko?
Wiele osób chce otworzyć własną agencję ubezpieczeniową, bo widzi niedostatki w swojej dotychczasowej firmie. Przedstawiamy jak można usprawnić pewne procesy i przyciągnąć do siebie klientów.
Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta
Statystyki jednoznacznie pokazują jak duże znaczenie ma profesjonalna obsługa klienta. Wiele osób rezygnuje z usług danej firmy i przechodzi do konkurencji właśnie na skutek niezadowolenia z całościowego procesu obsługi. Jednak jest i druga strona medalu. Taka osoba może stać się naprawdę lokalnym klientem, gdy będzie zadowolona z obsługi.
Buduj relacje z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi
Na samym starcie warto zacząć budować dobre relacje z obecnymi i nowymi klientami. To człowiek zawsze jest najważniejszy, podobnie jak jego potrzeby. Na skutek obecnej transformacji technologicznej i cyfrowej, chyba żadna firma nie może dzisiaj funkcjonować bez odpowiedniego wsparcia ze strony narzędzi IT. Wiąże się to ze swego rodzaju rewolucją w obsłudze klienta. Konsumenci przyzwyczaili się już do wysokich standardów obsługi. Tymi rywalizują ze sobą banki czy operatorzy telekomunikacyjni. Te oczekiwania są przekładane również i na inne branże np. proces zakupu odpowiedniego dla siebie produktu ubezpieczeniowego. Jak jednak nowa agencja ubezpieczeniowa może zadbać i zapewnić najwyższy poziom obsługi klienta? Kluczem do sukcesu jest dobry program dla multiagencji ubezpieczeniowej.
Zaskocz klienta kwalifikacjami i perfekcyjnym przygotowaniem
Nie bez powodu mówi się, że czas to pieniądz. To przysłowie jest szczególnie aktualne w XXI wieku. Dzisiaj mało kto może sobie pozwolić na to, aby stać przez kilkadziesiąt minut w kolejce. Szybka i sprawna obsługa klienta to podstawa. Niemal wszyscy klienci oczekują, że ktoś zajmie się ich sprawą błyskawicznie i ją rozwiąże. To istotne także dla osób zainteresowanych zakupem ubezpieczenia. Warto w tym przypadku sprawdzić możliwości oferowane przez kalkulator składek OC i AC. To funkcjonalność, która cieszy się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników programu dla multiagencji KA System. To dzięki niej klienci, którzy dostarczą odpowiednie dokument pojazdu, mogą szybko otrzymać kalkulację składki, która niczym nie różni się od tej uzyskanej na stronie towarzystwa ubezpieczeniowego. Dodatkowo polisa jest gotowa do wystawienia w tym samym programie. W ten sposób przy każdej kalkulacji można oszczędzić nawet pół godziny.
Nie bój się wyzwań i inwestycji
Okazuje się, że za sukces multiagencji odpowiadają trzy podstawowe cechy obsługi klienta – dokładność, szybkość i profesjonalizm. Wpływają one w dużej mierze na wizerunek danej marki. Oczywiście problemy zaczynają się, gdy przechodzi się do działania. Jeśli proces obsługi klienta nie został wcześniej przemyślany i zaplanowany, może skończyć się to kiepsko.
Dlatego też warto w takiej sytuacji podeprzeć się sprawdzonym programem dla multiagencji ubezpieczeniowych KA System. Oferuje on funkcjonalności, które umożliwiają automatyzację pracy i przy okazji pozwalają na wsparcie procesu obsługi klienta. W praktyce koszt subskrypcji i jego wdrożenia szybko staje się niewielkim wydatkiem, jeśli weźmie się pod uwagę zyski związane z przyspieszeniem i poprawieniem całościowego procesu obsługi klienta.