Honda CR-Z najbezpieczniejszym Supermini roku 2010

    To zaszczytne wyróżnienie oznacza, iż samochód uzyskał najwyższe w segmencie oceny z zakresu bezpieczeństwa w kilku kategoriach badanych przez Euro NCAP, dzięki czemu otrzymał maksymalną, 5-gwiazdkową ocenę. Ocena jest wypadkową wyników w zakresie ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego, bocznego, uderzenia bokiem w słup i najechania od tyłu, a ponadto ochrony dzieci przewożonych w aucie w odpowiednich fotelikach, ochrony pieszych podczas najechania oraz 

    Honda CR-Z została ogłoszona najbezpieczniejszym pojazdem roku 2010 w kategorii Supermini przez instytut Euro NCAP.
     
    To zaszczytne wyróżnienie oznacza, iż samochód uzyskał najwyższe w segmencie oceny z zakresu bezpieczeństwa w kilku kategoriach badanych przez Euro NCAP, dzięki czemu otrzymał maksymalną, 5-gwiazdkową ocenę. Ocena jest wypadkową wyników w zakresie ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego, bocznego, uderzenia bokiem w słup i najechania od tyłu, a ponadto ochrony dzieci przewożonych w aucie w odpowiednich fotelikach, ochrony pieszych podczas najechania oraz dostępności systemu stabilizacji toru jazdy (ESP).
     
     
     
    Elementy systemu bezpieczeństwa w Hondzie CR-Z
     
    Vehicle Stability Assist  (VSA, system stabilizacji toru jazdy – ESP)
    Vehicle Stability Assist pomaga kierowcy zachować kontrolę nad autem podczas jazdy w zakrętach, przyspieszania i nagłych manewrów. System selektywnie przyhamowuje pojedyncze koła, przywracając stabilność autu, a w razie potrzeby potrafi ograniczyć moc i moment obrotowy silnika.
     
     
     
    Układ hamulcowy
     
    14-calowe, wentylowane tarcze z przodu i pełne tarcze z tyłu zapewniają stabilne i skuteczne hamowanie, w czym wspierają je systemy ABS (zapobiega blokowaniu się kół przy hamowaniu), EBD (elektronicznie rozdziela siłę hamowania pomiędzy koła) i BA (wspomaga hamowanie awaryjne).
     
     
     
    Nadwozie ACE (Advanced Compatibility Engineering)
     
    Opracowana w ośrodku badawczym Tochigi, struktura nadwozia ACE stanowi dziś jeden z najistotniejszych elementów bezpieczeństwa w pojazdach Hondy.
     
     
     
    Struktura ACE to własne rozwiązanie Hondy, zwiększające ochronę pasażerów oraz poprawiająca reakcje nadwozia podczas kolizji czołowych. Konstrukcja ACE wykorzystuje sieć połączonych elementów strukturalnych do równomiernego, harmonijnego rozdziału energii zderzenia pomiędzy elementami przedniej części pojazdu. Zaawansowane zarządzanie energią zderzenia czołowego pomaga obniżyć siły przenoszone na kabinę pasażerską i w bardziej równomierny sposób rozprasza energię  przenoszoną w czasie kolizji na inne pojazdy.
     
     
     
    Ochrona pieszych
     
    W CR-Z znajdziemy także wiele elementów zaprojektowanych z myślą o ochronie pieszych. Badania wykazały, że owe elementy mogą w ogromnym stopniu poprawić szanse pieszego na przeżycie uderzenia przez jadący pojazd. Wśród owych elementów znajdziemy zawiasy wycieraczek, które odłamują się przy uderzeniu, sprężyste, pochłaniające energię mocowania przednich błotników i zawiasy maski, a także dużą, pozbawioną wzmocnień przestrzeń w przednim pasie, pozwalającą na daleko idącą deformację.
     
     
     
    Poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa
     
    We wszystkich modelach przednie i boczne poduszki powietrzne uzupełniają kurtyny powietrzne. Przy wszystkich siedzeniach montuje się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy przednie wyposaża się także w napinacze (ELR) i dwustopniowe ograniczniki napięcia. Tylne fotele wyposażono w mocowania ISOFIX do bezpiecznego kotwiczenia fotelików dziecięcych.
     
     
     
    Aktywne zagłówki
     
    Przednie fotele w modelu CR-Z wyposażone są w aktywne zagłówki, minimalizujące ryzyko urazów kręgosłupa szyjnego podczas kolizji w wyniku najechania od tyłu. Kiedy siły uderzenia powodują napór ciała pasażera na oparcie fotela, sztywna płyta pod plecami naciska na cięgło unoszące i wysuwające w przód zagłówek.
     

    Marcin Skrzyński 

    Moto Target
     

    NO COMMENTS

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Exit mobile version