Możliwości finansowania inwestycji jest wiele – kredyt bankowy, dotacje z Unii Europejskiej lub fundusze venture capital. Główną przeszkodą, która stoi na drodze, by uzyskać pieniądze z wyżej wymienionych źródeł jest konieczność stworzenia solidnie przygotowanego biznesplanu. Okazuje się, że można się bez tego obyć. Crowdfunding to sposób pozyskiwania funduszy na realizację dowolnego przedsięwzięcia. Polega to na wpłacaniu małych kwot pieniędzy przez dużą liczbę internautów – dzięki temu można zgromadzić naprawdę duże sumy pieniężne. W zamian za wsparcie internauci otrzymują bonusy wynikające z realizacji danego przedsięwzięcia.
Projekty, które szukają wsparcia finansowego poprzez crowdfunding z reguły są na etapie prototypu. Nie dysponują one żadnymi liniami produkcyjnymi, dlatego Ci, którzy decydują się na wsparcie danego pomysłu, tak naprawdę kupują pierwsze wrażenie. Zdarza się, że projekty zdobywają wielokrotność tego, co na początku jest zakładane. Głównym powodem, który decyduje o powodzeniu takiej zbiórki jest bardzo dobrze przygotowana prezentacja pomysłu.
Crowdfunding staje się coraz bardziej popularny ze względu na swoją dużą wartość zarówno dla pomysłodawców jak i dla zaangażowanej społeczności. W Polsce jest to zjawisko nowe, dopiero raczkujące. Jednak powstają serwisy oferujące zbiórkę publiczną (np. polakpotrafi.pl) i należy się spodziewać szybkiego rozwoju tej formy finansowania przedsięwzięć, ponieważ dają one szansę każdemu kreatywnemu twórcy na realizację swojego pomysłu.