Od dziś użytkownicy serwisu społecznościowego GoldenLine mogą zasięgać opinii obecnych oraz byłych pracowników na temat firm, w których chcieliby znaleźć zatrudnienie. Jest to możliwe dzięki wprowadzonym przez twórców serwisu modyfikacjom i utworzeniu nowych profili pracodawców, które zawierać teraz będą oceny firm.
Od dziś użytkownicy serwisu społecznościowego GoldenLine mogą zasięgać opinii obecnych oraz byłych pracowników na temat firm, w których chcieliby znaleźć zatrudnienie. Jest to możliwe dzięki wprowadzonym przez twórców serwisu modyfikacjom i utworzeniu nowych profili pracodawców, które zawierać teraz będą oceny firm.
Nowy profil uproszczono i wzbogacono w dodatkowe treści. Opis firmy został skondensowany a tablica będzie komunikowała przede wszystkim o aktywnościach pracodawcy i jego pracowników. Od teraz będą pojawiały się na niej automatycznie informacje o rozpoczęciu pracy lub zmianie stanowiska w danej firmie przez użytkowników GoldenLine. Wszystkie dane widoczne będą na jednej stronie, co pozwoli w szybki sposób zapoznać się z najważniejszymi informacjami. Efekt to bardziej czytelne strony pracodawców oraz lepsze dotarcie do potencjalnych pracowników.
Pracownik – źródło rzetelnej informacji o firmie
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Employer Branding Institute, „Kandydaci 2.0”, młodzi ludzie poszukujący pracy, za najbardziej wiarygodne źródła informacji o pracodawcy uważają obecnych pracowników, znajomych oraz byłych pracowników, a szukają ich w 98 procentach w Internecie. Co więcej, ponad ¾ respondentów odrzuciłoby ofertę pracodawcy, który ma złą opinię wśród znajomych.
– Analizy wykonane w 2010 roku wspólnie z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych wskazują, że serwis GoldenLine to dla większości Internautów przede wszystkim źródło informacji o potencjalnym pracodawcy. Postanowiliśmy przeanalizować ruch na stronach serwisu i sprawdzić jakich informacji poszukują u nas najczęściej. Okazało się, że są to opinie aktualnych lub byłych pracowników o danej firmie – mówi Mariusz Gralewski, Prezes GoldenLine. – Dlatego ułatwiamy użytkownikom dotarcie do tych informacji. Wzbogacamy profile firm o opinie osób, które kiedykolwiek były zatrudnione u danego pracodawcy.
Ocena ma charakter hasłowy i polega na określeniu plusów i minusów pracy w danej firmie. Zaletami mogą być przykładowo wynagrodzenie, atmosfera, możliwość rozwoju, godziny pracy, natomiast wadami: ciągły stres, korporacyjność, niska płaca, brak benefitów. Informacje zatem powinny być krótkie, aby prosto i konkretnie określić warunki pracy w danej firmie. Formularz oceny zawiera ponadto pole, w którym można wypisać wskazówki dla pracodawcy na temat tego, co może zrobić, aby pracownikom pracowało się lepiej.
– Stawiamy na opinie rzetelne i istotne z punktu widzenia użytkownika, czyli takie, które mogą pomóc innym kandydatom w podjęciu decyzji o rozpoczęciu pracy u danego pracodawcy. Chcemy aby oceny stały się największą tego typu bazą dla kandydatów i stały się rzetelnym źródłem opinii o pracodawcy – mówi Patryk Pawlikowski, Product Manager w GoldenLine. – Opinie pracowników będą z pewnością cennym źródłem informacji również dla samych firm, które od teraz będą posiadały informację zwrotną o sobie z pierwszej ręki i będą mogły na bieżąco reagować na niepokojące sygnały.
Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa i poziom merytoryczny wystawianych opinii, komentarze, zanim zostaną opublikowane w serwisie, muszą zostać zaakceptowane przez moderatora. Wprowadzono ponadto warunki, jakie musi spełnić dana osoba, aby ocenić pracodawcę – musi być użytkownikiem GoldenLine co najmniej 6 miesięcy, a także w jej doświadczeniu musi widnieć wpis, że pracuje lub pracowała dla firmy, którą chce ocenić. W ten sposób, w przypadku usunięcia pracodawcy z życiorysu w profilu, znika również opinia, którą wystawił jego właściciel. Warunkiem opublikowania opinii jest również to, że musi być wyważona i zakładać dobrą wolę. Jeśli zawierać będzie tylko negatywne oceny, nie pojawi się na stronie.
Pierwsze profile zostaną utworzone automatycznie. W ten sposób, wraz z uruchomieniem zmian, w serwisie pojawi się ich ponad 50 000. Osoby, które posiadają danego pracodawcę w swoim doświadczeniu, mogą uzupełniać jego profil o dane typu adres oraz logotyp. Każdy profil może stać się płatną, oficjalną stroną danej firmy w GoldenLine. Daje to możliwość modyfikowania przez firmę treści informacji w profilu, ale nie daje kontroli nad opiniami, które pojawiają się na jego tablicy.
Goldenline