Home Bez kategorii Prestiżowa nagroda za wzornictwo dla prototypowego Unimoga

Prestiżowa nagroda za wzornictwo dla prototypowego Unimoga

 Zaprezentowany latem br. koncepcyjny Unimog zdobył prestiżowy tytuł red dot „Best of the Best” („najlepszy z najlepszych”). Nagrody red dot uchodzą za jedne z najważniejszych w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. W tym roku walczyło o nie ponad trzy tysiące projektów, zgłoszonych w wielu kategoriach przez producentów, instytucje badawcze oraz studia designerskie. 

Zaprezentowany latem br. koncepcyjny Unimog zdobył prestiżowy tytuł red dot „Best of the Best” („najlepszy z najlepszych”). Nagrody red dot uchodzą za jedne z najważniejszych w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. W tym roku walczyło o nie ponad trzy tysiące projektów, zgłoszonych w wielu kategoriach przez producentów, instytucje badawcze oraz studia designerskie.
 
Udany projekt musi być atrakcyjnie opakowany, aby odnieść rynkowy sukces – podkreśla jury konkursu. Prestiżową nagrodę odebrał 25 listopada w Singapurze Kai Sieber, szef designu pojazdów użytkowych Mercedes-Benz.
 
Nowatorski prototyp, bazujący na modelu U 5000, wywołał niemałe zamieszanie podczas celebracji okrągłych, 60. urodzin Unimoga. Wyjątkowe spotkanie przyszłości z przeszłością zaowocowało koncepcją, która w pełni odzwierciedla uniwersalny charakter seryjnego modelu. 
 
Polakierowane na czerwono sprężyny kontrastują z karoserią w kolorze żywej zieleni. Korzenie tej awangardowej formy zespół designerów pod wodzą Bertranda Janssena odnalazł w świecie trujących żab – jaskrawo ubarwionych stworzeń, podobnie jak Unimog zdolnych poruszać się na lądzie i w wodzie. Zieleń ma dodatkowy, symboliczny wymiar, w przeszłości towarzyszyła bowiem poprzednim generacjom modelu. 
 
 
Imponująca bryła spoczywa na ogromnych kołach z 5-ramiennymi obręczami. Dynamiczna stylizacja przedniego pasa i intrygujące spojrzenie przednich lamp nawiązują do produkowanych obecnie modeli Mercedes-Benz. Prototyp nie stanowi wzorca dla kolejnej generacji Unimoga, ale niektóre jego elementy mogą w przyszłości znaleźć zastosowanie w autach seryjnych.
 
Jeden z tych elementów łączy Unimoga przyszłości z tym sprzed 60 lat – obydwa pojazdy mają otwarte nadwozie.

Mercedes-Benz