Savoir vivre sekretarki

Savoir vivre powinno na stałe zagościć w każdej firmie, dlatego że dobre wychowanie pracowników w firmie świadczy o tym jakie ta firma ma podejście do biznesu. 

Szczególną uwagę należy zwrócić na sekretarkę, która od momentu rozpoczęcia swojej pracy w firmie staje się jej wizytówką  i zarazem świadczy o prezesie. Dlatego bardzo ważne jest, aby sekretarka znała i potrafiła zastosować chociaż podstawowe zasady savoir vivre.
Przede wszystkim sekretarka powinna dbać o swój wygląd i wizerunek, gdyż to przez wygląd okazuje szacunek dla klientów firmy. Jeśli pragniemy, aby naszą firmę postrzegano jako taką, która w swej działalności kieruje się zasadami savoir vivre, musimy postarać się o to, aby zatrudnione przez nas sekretarki przestrzegały szczególnie zasad dotyczących ubioru.
Ważne jest, aby ubranie nawet w lecie zakrywało ramiona. Należy też pamiętać, że niedopuszczalne jest zakładanie do pracy krótkich spódniczek, a dopuszczalną jest spódnica do kolan, rajstopy powinno nosić się nawet latem, zawsze wyglądają bardziej elegancko. Ciekawostką jest zwrócenie uwagi na kolor ubrania.
Otóż należy unikać koloru brązowego, gdyż nie budzi on zaufania i nie podnosi autorytetu, a także różowego, zielonego i fioletowego. Najlepiej ubierać się w klasyczne kolory jakimi są czerń, biel i szarość. Kolejną zasadą jest makijaż. Sekretarka nie powinna mieć ostrego makijażu, ponieważ nie jest to dyskretne i eleganckie. Poza ubiorem i makijażem ważny jest również sposób zachowania się sekretarki.
Najważniejsze jest powitanie. Każdego klienta należy witać z dużą uprzejmością, powiedzieć dzień dobry i zapytać co go do nas sprowadza, a kiedy jest się bardzo zajętym, należy poprosić o wyrozumiałość i kilka minut oczekiwania. Należy pamiętać, że dobra sekretarka to taka, która ze swoje strony zrobi wszystko, aby klient wyszedł z sekretariatu zadowolony. Także w rozmowie telefonicznej sekretarka powinna kierować się zasadami dobrego wychowania.
Zachowanie jakie należy stosować w rozmowie telefonicznej nawet jeśli trafimy na niemiłego rozmówcę to m.in. uprzejmy ton, cierpliwość w wysłuchaniu rozmówcy oraz precyzyjność w przekazywaniu informacji. Trudno określić, jak sekretarka powinna się zachować w danej sytuacji, ale mimo tego należy dołożyć wszelkich starań, aby każdy z klientów został obsłużony z szacunkiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj