Konwersacja ze słuchaczami

Nie sposób wyobrazić sobie szkolenia, w którym biorąc udział nie jesteśmy dopuszczeni przez prowadzącego do zadawania mu pytać. Jest to wręcz niedorzeczne i stanowczo wpływa w sposób negatywny na wizerunek i autoprezentacje szkoleniowca. Dlatego też warto oddać parę niezbędnych wskazówek, związanych z konwersacją ze słuchaczami, które na wzgląd ich wprowadzenia podczas szkolenia stanowczo przybliżą uczestników szkolenia do szkoleniowca, a jednocześnie zbudzą większe zainteresowanie prezentowaną tematyką.

Z pewnością podstawową kwestią jest udostępnienie wszystkim osobą zgromadzonych na sali możliwości zadawania w każdym momencie wszelakich pytań, rzecz jasna związanych z tematyką szkolenia. Warto w tym celu zaznaczyć taką możliwość na samym wstępie szkolenia, aby niebyło jakichkolwiek wątpliwości, ze strony zgromadzonych uczestników na sali. Warto zaznaczyć, że więcej informacji z tego pokroju znajduje się pod nazwą "zadawanie pytań", również w podziale wystąpień publicznych.

Następnie siłą rzeczy starajmy się nawiązać kontach ze słuchaczami. Mianowicie w ten sposób, by zadawać Im proste pytania, aby w konsekwencji uczestniczyli w całym procesie naszego wystąpienia publicznego. Nie jest to nazbyt trudny aspekt, aczkolwiek wymaga dogłębnego opracowania i przygotowania. Ale z całą stanowczością upiększy, a jednocześnie ubarwi cały ideał formy związanej z prowadzeniem wystąpienia. Naszym zadaniem jest przez pryzmat zadawania sporadycznych pytań w trakcie trwania szkolenia wyciągnięcie odpowiedzi przez uczestników szkolenia. Mimo woli w konsekwencji pojawi się luźniejsza atmosfera i powstanie małe odreagowanie, które sprawi, że uczestniczy szkolenia z większym nastawieniem uszu zaczną słuchać słów osoby prowadzącej.

Z kolei, jeśli istnieje takowa możliwość, by nagradzać osoby, które brały udział w konwersacji i odpowiedziały prawidłowo na zadane pytania, to jak najbardziej jest to wyśmienita sytuacja. Jeśli nie ma możliwości przekazanie owej osobie drobnego prezentu, Np. książki, to należy taką osobę wynieść na piedestał i zastosować jedną z technik podburzania tłumu i na tej podstawie sprawdzić, aby My, jak również reszta osób zgromadzonych na sali biło aplauz osobie docelowej, które odpowiedziała poprawnie na zadanie pytanie.

Oprócz kwestii opisanej powyżej w trakcie naszego wystąpienia publicznego, naturalnie, jeśli sytuacja na to pozwala ująć delikatne żarty, które w żaden sposób nie obrażałaby żadnej z osób. Sądzi się, że jest to mała rzecz, jednakże ma to w sobie ogromną moc. Wbrew pozorom osoba z kultowym poczuciem humoru, przyciągają do siebie mimo woli wiele osób. Także w tym przypadku, jeśli będziemy tryskać poczuciem humoru względem naszych słuchaczy z całą stanowczością oprócz faktu, iż atmosfera stanie się bardziej luźna, doprowadzimy do tego, iż otrzymamy większe wsparcie, a jednocześnie poklask przez uczestników szkolenia.

Istnieje również jeszcze jedna kwestia, która wspomaga kwestię konwersacji ze słuchaczami, jednakże należy z całą stanowczością na nią uważać. Mianowicie, jeśli sytuacja na to pozwala i wcześniej zaowocowaliśmy dobrym poczuciem humoru, możemy w delikatny sposób pozwolić sobie na nutę drobnego przekleństwa. Aby w ten sposób wprowadzić na salę zaskakującą sytuację, której tak naprawdę nikt się nie spodziewałby być w ten sposób w lekki sposób kontrowersyjny. Jednakże z takich zachowaniem należy mocno uważać i z grubsza określić grupę docelową, przy której można pozwolić sobie na takie zachowanie. Jednakże pamiętając, by nie przeholować z takich zachowaniem, gdyż przyniesie to negatywne skutki.

Jak wiadomo podczas szkolenia przewidywane są przerwy, naturalnie w zależności od długości przewidywanego ogół czasu na szkolenie. Dlatego również i w takim przypadku podczas przerwy kawowej należy być dostępnym dla ogół uczestników spotkania, tak, aby każdy bez wyjątku mógł podejść do osoby prowadzącej szkolenie i mógł z nią porozmawiać w cztery oczy. Pamiętając, iż są sytuację, w których to uczestniczy szkolenia nie chcą poruszać pewnych tematów na forum. Z pewnością taka forma obrazuje się tym, iż indywidualnie podchodzimy do każdych z osób, co wzbudza przede wszystkim większy profesjonalizm.


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2018  ©  mBrokers.pl