Jakich błędów nie popełniać

Rozmowa biznesowa, jak i większość podobnych działań charakteryzuje się określonymi normami, zachowaniami, którymi należy się kierować. Zbyt duże odbieganie od tych norm może spotkać się z niezrozumiałością oraz brakiem tolerancji przez naszego rozmówce, a co za tym idzie możemy nie osiągnąć wyznaczonego celu.

Pamiętajmy także o poprawnej pozycji siedzącej oraz o tym, aby usiąść w takim miejscu, z którego będzie nam łatwo nawiązać kontakt wzrokowy z ruga osoba. Dużo osób zapomina o tym, iż nawiązanie kontaktu wzrokowego z rozmówca jest również bardzo ważna kwestia, dlatego tez nie powinniśmy siadać zbyt blisko, czy tez wręcz obok naszego rozmówcy. Poprzez patrzenie w oczy bardziej wzbudzamy zaufanie do naszej osoby. Czy osoba rozglądająca sie, wokół, która boi się spojrzeć nam prosto w oczy może wzbudzić w nas jakiekolwiek zaufanie?

Nie przechodźmy z naszym rozmówca na "ty" podczas pierwszego spotkania, gdyż nie znamy tej osoby i nie wiemy, jakie ma zamiary wobec nas.. Zwroty kierowane do drugiej osoby powinny być formułowane tak, aby w sposób całkowity odzwierciedlały nasze myśli, które mamy zamiar przekazać. Bądźmy pewni siebie i slow, które wypowiadamy, ponieważ osoba, z która rozmawiamy może wyczuć nasza niepewność i odebrać to jako brak naszego doświadczenia, a nawet odebrać to jako próba oszustwa.

Nie należy również częstować drugiej osoby jakimkolwiek, napojami alkoholowym podczas pierwszych spotkań. Takie zachowanie może również negatywnie wpłynąć na naszą opinie jako przedsiębiorcy i zniechęcić naszego rozmówce do nas samych oraz do prowadzenia dalszej rozmowy w obranej przez nas wcześniej kwestii.


Paweł Kaczmarek

 

 

50

Copyright 2018  ©  mBrokers.pl