Feromony w marketingu      
03-10-2017 12:19

Funkcją feromonów jest wpływanie na ludzi z otoczenia i chociaż najpopularniejszym produktem są feromony o oddziaływaniu seksualnym, nie można zignorować również feromonów socjalnych. Jedną z dziedzin, w których wywieranie wpływu na ludzi jest niezwykle istotne jest zdecydowanie marketing. Próbując sprzedawać produkty i usługi, staramy się wykorzystać każdy możliwy sposób, by wywołać u potencjalnych klientów pozytywne skojarzenia z nimi związane. Tutaj wkraczają feromony – okazuje się bowiem, że są one doskonałe do wykorzystywania w sprzedaży! Zapraszamy do zapoznania się ze sposobami, w jaki feromony mogą pomóc odnieść marketingowy sukces.

Feromarketing kluczem do sukcesu

W obiektach handlowych od jakiegoś czasu chętnie wykorzystuje się aromamarketing, który pozwala na wywołaniu u klienta odpowiedniego stanu emocjonalnego, który zwiększa jego przychylność wobec sprzedawanych usług i produktów. Dlatego liczne sklepy czy restauracje „grają zapachem”, by sprawić, iż lokal stanie się dla klienta prawdziwym rajem!

Typowy aromamarketing posługuje się bodźcami odbieranymi świadomie poprzez zmysł powonienia. Tymczasem użycie feromonów (tzw. feromarketing) trochę się od niego różni, ponieważ wpływa na podświadomość klientów – a wiadomo, że najlepsza reklama to taka, której się nie zauważa. Feromony są bowiem pozbawione zapachu i odbierane przez narząd przylemieszowy, za pomocą którego sygnały trafiają wprost do podświadomości.

Różne zastosowania feromonów w marketingu

Użycie feromonów w sprzedaży może oznaczać bardzo różne rzeczy. Wykorzystanie feromonów w marketingu to m.in.:

Sklepy stacjonarne i restauracje – odpowiednio dobrane feromony sprawiają, że klienci czują się w lokalu bardzo swobodnie. Może to sprawić, że w lokalu nagle zaroi się od klientów, którzy będą chętnie do niego wracać i polecać go znajomym. Będą myśleć: w tym miejscu jest „to coś” - atmosfera jest niesamowita!

Sprzedaż bezpośrednia – Tutaj wywoływanie wpływu na drugą osobę jest szczególnie istotne. W zależności od obranej taktyki, warto zastosować feromony, których działanie jest zorientowane na tworzenie przyjaznej atmosfery albo takie, które mają przede wszystkim roztaczać atmosferę męskości i dominacji. Co do tych drugich – nie ma przeszkód przed tym, by mogły korzystać z nich również kobiety!

Niezależnie od rodzaju sprzedaży, użycie feromonów jest sposobem na oddziaływanie na ludzi w sposób najbardziej subtelny i zarazem skuteczny z możliwych.

Feromony częścią marketingowego arsenału


Naprawdę skuteczny marketingowiec jest gotowy wykorzystać wiele sposobów, by zdobyć klienta i utrzymać go przy sobie. Chociaż w tym przypadku nie stosuje się feromonów o działaniu seksualnym, można powiedzieć, że marketing ma w sobie coś z uwodzenia. Warto więc zadbać o to, by zarówno sprzedająca osoba, jak i oferowane przez nią produkty miały dla klientów nieodparty urok. Feromony nie są w stanie zastąpić wysokiej jakości oferty oraz dobrych praktyk negocjacyjnych, lecz potrafią wzmocnić ich efekt.

Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi Feromony-Passion.pl

Dodaj komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po akceptacji przez moderatora

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl