Przestronność to jedna z wielu zalet prezentowanego dziś auta. Kolejną zaletą jest oszczędny i w miarę dynamiczny silnik pod maską. O jakim aucie myślę? Otóż w dzisiejszym artykule będzie mowa o zmodyfikowanej wizualnie Lagunie Grandtour. Zapraszam do lektury. Pierwszej generacji Lagunę zaprezentowano w 1994. Model ten produkowany był do 2001 roku, kiedy światło dzienne ujrzała całkowicie nowa, II generacja. Po 4 latach Laguna przeszła drobny facelifting, zaś w 2007 roku została

Przestronność to jedna z wielu zalet prezentowanego dziś auta. Kolejną zaletą jest oszczędny i w miarę dynamiczny silnik pod maską. O jakim aucie myślę? Otóż w dzisiejszym artykule będzie mowa o zmodyfikowanej wizualnie Lagunie Grandtour. Zapraszam do lektury.

III generacja

Pierwszej generacji Lagunę zaprezentowano w 1994. Model ten produkowany był do 2001 roku, kiedy światło dzienne ujrzała całkowicie nowa, II generacja. Po 4 latach Laguna przeszła drobny facelifting, zaś w 2007 roku została zastąpiona obecną odmianą.

Tylko minimalne zmiany

Najwięcej zmian zauważymy w nowej Lagunie z przodu. Przeprojektowano cały pas przedni. Teraz przypomina uśmiechniętą „twarz” z pięknymi oczami otoczonymi górnymi „rzęsami”. Linia boczna pozostała bez zmian. To typowe kombi o dynamicznej stylistyce osadzone na niezbyt dużych kołach w rozmiarze 205/60 R16. Tył to zaokrąglone światła z przyciemnionymi kloszami i zgrabnie wystylizowaną klapą bagażnika. W zderzakach zaś, umiejscowiono dwie owalne końcówki układu wydechowego.

W środku bez zmian

Mimo odświeżenia wyglądu zewnętrznego, środek pozostał bez zmian. Jednak nie jest to wadą. Spytacie pewnie, dlaczego? Dlatego, że nie ma sensu na siłę zmieniać coś, co jest dobre. Nie wierzycie? Zajrzyjmy do środka.

Wnętrze oferuje komfortowe warunki podróżowania dla pięciu dorosłych osób. Pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji przestronną i wygodną kanapę. Miejsca jest wystarczająco dużo, aby swobodnie zmieściły się nie tylko nogi, ale również nasze głowy pod sufitem. Przód to nieźle wyprofilowane i obszerne fotele, zapewniające wygodną podróż.

Spoglądając na deskę rozdzielczą, zauważamy, że jest zaprojektowana z polotem. Jest uporządkowana, przejrzysta i intuicyjna w obsłudze.

Zegary, są czytelne o każdej porze dnia i w różnych warunkach pogodowych. Ich atutem jest bardzo miłe dla oka, białe podświetlenie, dzięki czemu dłuższa jazda nie powoduje zmęczenia dla oczu kierowcy.

Nie będziemy mieli problemu z zapakowaniem naszych walizek do pojemnego i ergonomicznego bagażnika o pojemności ponad 500 litrów. Mało? Bez problemu tę przestrzeń możemy zwiększyć do 1537 litrów.

Niby ten sam

Pod maska testowanej Laguny znajduje się wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 l i mocy 130KM. Silnik zbudowany jest w technologii Common Rail i charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy. Dźwięk, jaki wydobywa się z pod maski, jest bardzo przyjemny dla ucha, nawet podczas porannego uruchamiania. Mimo stosunkowo niewielkiej mocy auto stosunkowo żwawo reaguje na pedał gazu. Pierwsze 100 km/h Laguna osiąga po niespełna 11 sekundach i maksymalnie możemy osiągnąć około 200 km/h.

Elastyczność zapewnia nam spory moment obrotowy, który wynosi 320 Nm. Jednak jego wadą jest niewielka dostępność. Maksymalna wartość pojawia się tylko przy 2000 obr./min. Szkoda, bo gdyby był dostępny w szerszym zakresie, kierowca nie musiałby tak często sięgać do lewarka zmiany biegów.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą, manualnej 6-biegowej skrzyni biegów. Jej przełożenia są krótkie i dosyć często kierowca musi sięgać do lewarka aby je zmieniać. Zaletą jest fakt, że poszczególne przełożenia zawsze znajdują swoje wytyczone miejsce bez większych sprzeciwów i oporów.

Układ kierowniczy, jak przystało na auto tej klasy, jest bardzo dobrze zestrojony i nie budzi większych zastrzeżeń. Wszystkie polecenia są natychmiastowo wykonywane, a kierowca ma zawsze poczucie panowania nad samochodem.

Podobnie jest z zawieszeniem, choć przeważa tutaj komfortowe zestrojenie, a nie sportowa sztywność. I bardzo dobrze. Podróżowanie Laguną Grandtour jest niesamowicie komfortowe, jak przystało na auto francuskie. Nawet bardzo długi wyjazd nie zmęczy nas i innych pasażerów.

Niesamowita oszczędność

Prezentowana Laguna Grandtour to niesamowicie oszczędne auto w eksploatacji. Mimo niewielkiej mocy, auto w mieście potrzebuje zaledwie 7,5 l oleju napędowego. W trasie jest jeszcze lepiej i potrafi spaść nawet do 5,0 l na 100 km. Również spalanie podczas całego testu nie spowodowało bankructwa naszego portfela, ponieważ średnie zużycie na 100 km wyniosło zaledwie 6,3 l. Dzięki takiemu zużyciu na pełnym baku bez problemu możemy przejechać ponad 1000 km!

Zakup

Laguna Grandtour do najtańszych w zakupie nie należy. Podstawowa wersja TechRun z testowanym silnikiem wysokoprężnym to wydatek ponad 100 tys. zł. Jednak nasza testówka została doposażona w kilka dodatków zwiększających cenę o prawie 5 tys. zł. Czy warto taką kwotę wydać na rodzinne auto klasy średniej? Myślę, że tak, ponieważ w zamian dostajemy w pełni wyposażony samochód oferujący komfort i wygodę podróżowania oraz oszczędność dla naszego portfela podczas tankowania coraz droższego palowa.

Dla rodziny

Renault Laguna Grandtour bez wątpienia jest samochodem o rodzinnym charakterze. Kolejnymi atutami są: bogate wyposażenie, przestronne i komfortowe wnętrze, oszczędny silnik i co najważniejsze bardzo dobra jakość wykonania. Jak dla mnie to wystarczające atuty aby zastanowić się nad zakupem prezentowanej wersji.

Plusy
Bogate wyposażenie
Oszczędny silnik
Przestronne wnętrze
Jakość wykonania

Minusy
Cena
Brak zmian we wnętrzu
Krótka przełożenia

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1995ccm turbodiesel Common Rail
Moc: 130 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 320 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10,8 sek.
Vmaks: 202 km/h
Zużycie paliwa: 6,8/4,4/5,2 (7,5/5,0/6,3 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 66 litrów
Teoretyczny zasięg: 1050 km
Wymiary: 4803/1811/1445 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1457 kg
Ładowność: 624 kg
Pojemność bagażnika: 508/(1593) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 136 g/km
Gwarancja mechaniczna: 3 lata lub 100 000 km
Okresy międzyprzeglądowe co: 15 000 km lub według wskazań komputera
Opony: 205/60 R16

Wyposażenie: wersja Tech Run

dodatkowe wyposażenie: lakier metalik, szyba przednia atermiczna, żaluzje przeciwsłoneczne, kolo dojazdowe

Cena: 100 400 zł (wersja Tech Run) 104 620 zł (wersja testowana)

Tekst i zdjęcia – Artur Ławnik

Artykuł pochodzi ze strony
 www.autotesty.com.pl
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj