Niespełna dwa lata po premierze dziewiątej generacji Hondy Civic, japoński producent zaprezentował kolejną trzecią już wersję nadwoziową – kombi. Do pięciodrzwiowego hatchbacka i sedana dołączył praktyczny i funkcjonalny Tourer. Atrakcyjny design, przepastny bagażnik i wydłużone o 235 mm nadwozie to główne atrybuty najnowszego kombi Hondy.

Niespełna dwa lata po premierze dziewiątej generacji Hondy Civic, japoński producent zaprezentował kolejną trzecią już wersję nadwoziową – kombi. Do pięciodrzwiowego hatchbacka i sedana dołączył praktyczny i funkcjonalny Tourer. Atrakcyjny design, przepastny bagażnik i wydłużone o 235 mm nadwozie to główne atrybuty najnowszego kombi Hondy.
        
        
        
Wygląd zewnętrzny

Kombi powraca do Civica po 13-letniej przerwie. Ostatni raz ten najpopularniejszy w historii Hondy kompakt z powiększoną przestrzenią bagażową oferowany był w 2000 roku. Dziewiąta generacja modelu charakteryzuje się śmiałą, awangardową wręcz stylistyką zewnętrzną. Przy okazji wprowadzenia na rynek nowego kombi producent odświeżył również wygląd zewnętrzny mniejszego hatchbacka, na którym bazuje wersja Tourer. Znajdziemy więc tutaj charakterystyczny front z pięciokątnymi reflektorami i lakierowaną plastikową osłoną oraz poziome listwy świateł LED. W profilu pozostawiono charakterystyczne czarne osłony nadkoli i ukryte w słupku C klamki tylnych drzwi, powierzchnia okien w tylnych drzwiach została podniesiona o 17 mm (w stosunku do hatchbacka), a dach podwyższono o 10 mm. Wydłużona tylna część nadwozia zyskała dodatkowe smukłe szyby boczne, spoiler dachowy, dwa spoilery pionowe oraz zupełnie nowe lampy tylne połączone typową dla tego modelu poziomą, czerwoną listwą. Całość prezentuje się bardzo atrakcyjnie i jest obecnie jedną z ciekawszych propozycji pod względem designu zewnętrznego w kompaktowej klasie kombi.
        
        
        
Wnętrze pojazdu

Kabina Tourera jest uzupełnieniem stylistycznej koncepcji zewnętrznej. Przy pierwszym kontakcie ilość elementów, płaszczyzn, krzywizn i powierzchni przytłacza. Panel wskaźników cyfrowych, trzy zegary analogowe, wyświetlacz systemu multimedialnego i pulpit obsługi klimatyzacji wymaga przyzwyczajenia. Spodoba się miłośnikom futurystycznych projektów i odrzuci konserwatystów lubujących się w pospolitych rozwiązaniach. Analogicznie jak w hatchbacku wewnątrz Civica wygodnie będą podróżowały cztery osoby. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie jest optymalna ilość miejsca. Najważniejsze jest jednak to co znalazło się za drugim rzędem siedzeń. 624 litry powierzchni bagażowej detronizuje dotychczasowego lidera segmentu – Skodę Octavię (610 litrów) i pozostawia daleko w tyle innych rywali w klasie C – Toyotę Auris Touring Sports (530 litrów), Forda Focusa kombi (490 litrów) czy Opla Astrę (500 litrów). Dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa pod przednimi siedzeniami i zastosowaniu siedzeń Magic Seats przestrzeń ładunkowa jest nie tylko obszerna, ale i funkcjonalna. Oparcia siedzeń (dzielone 60/40) składają się tworząc idealnie płaską podłogę, demontowalną roletę bagażnika możemy umieścić w specjalnej wnęce wygospodarowanej w pobliżu błotnika bez konieczności zostawiania jej w garażu, a po podniesieniu podłogi bagażnika dostaniemy się do 117-litrowego schowka.
        
        
        
Silnik i właściwości jezdne

W nowym modelu dostępnych jest szereg rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Debiutuje tutaj system adaptacyjnych amortyzatorów pozwalający na wybór jednego z trzech ustawień pracy tylnego zawieszenia: Comfort, Normal lub Dynamic. Ponadto możemy wyposażyć Hondę w system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (City-Brake Active system), system ostrzegania przed kolizją (Forward Collision Warning), system automatycznych świateł drogowych (High-Beam Support System), system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (Lane Departure Warning), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition System), system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (Blind Spot Information) czy system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (Cross Traffic Monitor). Dodatkowo w kombi zmodyfikowano charakterystykę zawieszenia przedniego, pracę układu kierowniczego i zwiększono sztywność nadwozia, co wpłynęło pozytywnie na właściwości jezdne Hondy.

Pod maską japońskiego kombi może pracować silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra i mocy 142 KM lub wysokoprężna, ekonomiczna jednostka o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM. Według danych producenta pierwszy z nich zużywa w cyklu mieszanym ok. 6,2 litra benzyny na każde 100 km, natomiast w baku diesla po pokonaniu tego dystansu ubywa ok. 3,8 litra oleju napędowego. Po dodaniu ok. 1-1,5 litra otrzymamy rzeczywiste, osiągane bez większych problemów zużycie paliwa.
        
             

Podsumowanie

Wprowadzenie na rynek nowego modelu było poprzedzone badaniem Hondy nt. oczekiwań klientów wobec pojazdów typu kombi. Okazało się że potencjalni nabywcy takiego auta zwracają uwagę na pojemność i funkcjonalność przestrzeni bagażowej, przestronną i komfortową kabinę, łatwość manewrowania, optymalne osiągi połączone z niskim zapotrzebowaniem na paliwo oraz odpowiedni poziom wyposażenia. Civic spełnia te oczekiwania i jest atrakcyjnym rozwinięciem oferty Hondy w segmencie kompaktów. Ceny japońskiego kombi w Polsce nie są jeszcze znane, ale jeżeli producent zachowa proporcje np. z rynku niemieckiego można się spodziewać, że Tourer będzie o ok. 4600 zł droższy od hatchbacka.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj