Offroad&Truck Test 2013 zakończył tegoroczny cykl jazd testowo-porównawczych organizowanych przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski. Po testach: „Winter”, „Kombi&MPV” i „Auto&Eco” zaproszeni goście mieli szansę przetestować crossovery, SUVy oraz pojazdy dostawcze.

Offroad&Truck Test 2013 zakończył tegoroczny cykl jazd testowo-porównawczych organizowanych przez Agencję Motoryzacyjną Sierpowski. Po testach: „Winter”, „Kombi&MPV” i „Auto&Eco” zaproszeni goście mieli szansę przetestować crossovery, SUVy oraz pojazdy dostawcze.
       
       

Wśród palety dostępnych modeli pojawiły się przedstawiciele włoskiej, niemieckiej, japońskiej, koreańskiej oraz amerykańskiej motoryzacji. Gamę testowych modeli otworzyły małe i niedrogie crossovery: Renault Captur, Peugeot 2008 i Opel Mokka. Zbudowane na bazie niewielkich modeli z segmentu B, idealnie sprawdzają się w ruchu miejskim, a dzięki zwiększonemu prześwitowi oraz napędowi na obie osie pozwalają okazjonalnie zjechać z utwardzonych dróg. Kolejną grupę stanowiły większe modele SUV takie jak: Ford Kuga, Honda CRV, Citroen C4 Aircros, Hyundai ix35, Fiat Freemont, Mercedes ML, Peugeot 3008, VW Tiguan oraz Subaru Forester. Nieustannie rosnąca popularność tych uniwersalnych konstrukcji sprawia, że z każdym rokiem oferta w tym segmencie jest coraz bogatsza i bardziej atrakcyjna.

Ford Ranger, Nissan Navara i VW Amarok reprezentowały segment pickupów. Połączenie atutów samochodu osobowego i dostawczego oraz możliwość odliczenia podatku VAT nadal podtrzymuje zainteresowanie pojazdami tego typu. Rodzynkiem wśród dostępnych samochodów był Jeep Wrangler Unlimited – jeden z nielicznych prawdziwych terenowych modeli na rynku pozwalający bez obaw na pokonywanie nawet ciężkiego terenu niedostępnego dla miejskich terenówek. Ponadto w jazdach testowych uczestniczył dostawczy Fiat Doblo Cargo oraz dziewięcioosobowe kombi – Ford Turneo Custom.

Mnogość dostępnych modeli, sprzyjająca pogoda oraz ciekawa trasa testowa składająca się z szybkiego odcinka asfaltowego, drogi szutrowej oraz krótkiego fragmentu lekkiego offroadu pozwoliła na bezpośrednią konfrontację walorów i wad testowanych pojazdów.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj