Osoby czy firmy zainteresowane zakupem nowego samochodu, prosto z salonu, często mogą liczyć na dodatkowe upusty, rabaty czy promocje cenowe związane nie tylko z samym samochodem, ale również z wyposażeniem dodatkowym czy ubezpieczeniami. Poniżej przybliżamy więc kilka elementów, w ramach których klienci mogą uzyskać dodatkowe oszczędności.
Atrakcyjne rabaty
Najpopularniejszym sposobem zachęcania klientów do zakupu nowego auta jest oferowanie atrakcyjnych rabatów cenowych. W szczególności dotyczyć to może aut zeszłorocznych, które oferowane są w akcjach wyprzedażowych z rabatem od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Szczególnie popularne są one w ciągu pierwszego kwartału każdego roku. Warto jednak pamiętać, że poszczególne koncerny mogą również prowadzić akcje rabatowe w innych okresach roku i jeśli jesteśmy elastyczni w zakresie terminu zakupu auta, to można próbować trafić właśnie w taki okres.
Dodatkowy pakiet wyposażenia
By zachęcić klientów do zakupu nowego auta, dealerzy często oferują dodatkowe pakiety wyposażenia, często po obniżonych cenach. W niektórych przypadkach udaje się nawet wynegocjować pakiet wyposażenia gratis, jednak wszystko zależy oczywiście od aktualnej oferty promocyjnej danego salonu i możliwości negocjacyjnych, jakie będziemy mieli.
Obniżone koszty ubezpieczeniach
Kupując wybrane modele aut bezpośrednio w salonie możemy też liczyć na atrakcyjne zniżki związane z ubezpieczeniami. W grę wchodzą nie tylko ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej pojazdu, ale największe zniżki możemy otrzymać na ubezpieczeniu AutoCasco. Oczywiście w przypadku każdego z koncernów samochodowych procedury rabatowe mogą być inne, jednak z reguły przy zakupie nowego samochodu możemy liczyć na bardzo atrakcyjne warunki ubezpieczenia.
Dodatkowa gwarancja
Jeszcze inną zaletą kupowania nowego auta z salonu jest możliwość wyboru dodatkowego ubezpieczenia, które jest tak naprawdę przedłużeniem gwarancji. Na przykład w salonach Honda nowe samochody mogą mieć wykupione takie dodatkowe ubezpieczenie i przedłuża ono możliwość korzystania z bezpłatnych napraw o dwa lata i nawet do 300 000 kilometrów przebiegu.
Oczywiście w każdym przypadku możliwość otrzymania rabatu jest inna – zależy to nie tylko od marki, ale również i od samego modelu czy nawet wybranego nadwozia. Wart jednak próbować swoich sił w negocjacjach, jeśli się uda – zaoszczędzimy pieniądze. Jeśli nie – nic nie tracimy.