W popularnym segmencie aut kompaktowych debiutuje najnowszy Chevrolet Cruze 5d, stając do walki o przychylność klientów z klasowym prymusem, czyli Volkswagenem Golfem. Rozpoczynając prace nad pięciodrzwiowym Cruzem, bazującym na wersji sedan, zespół inżynierów i projektantów firmy Chevrolet musiał wziąć pod uwagę zróżnicowane wymagania klientów rynku pięciodrzwiowych samochodów kompaktowych. 

W popularnym segmencie aut kompaktowych debiutuje najnowszy Chevrolet Cruze 5d, stając do walki o przychylność klientów z klasowym prymusem, czyli Volkswagenem Golfem.
 
 
Rozpoczynając prace nad pięciodrzwiowym Cruzem, bazującym na wersji sedan, zespół inżynierów i projektantów firmy Chevrolet musiał wziąć pod uwagę zróżnicowane wymagania klientów rynku pięciodrzwiowych samochodów kompaktowych. W efekcie powstał nietuzinkowy samochód o wyjątkowo „hojnych” gabarytach. Przy długości nadwozia 4510 mm, Cruze 5d jest aż o 311 mm dłuższy od Golfa. Jest też od niego szerszy (1797 mm w porównaniu z 1779 mm) i tylko nieznacznie niższy (1477 mm w porównaniu z 1479 mm). Co jednak ważniejsze, nowy Chevrolet może pochwalić się rozstawem osi większym o 107 mm od kompaktowego Volkswagena (2685 mm w porównaniu z 2578 mm). Wszystko to przekłada się na ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, a tym samym wyższy komfort podróżowania.
 
Wewnątrz uwagę zwraca kokpit nawiązujący wyglądem do motywów z modelu Corvette. W połączeniu ze środkową częścią panelu przyrządów pokrytą materiałem i winylową powłoką, podświetleniem przyrządów diodami LED oraz wygodnymi fotelami, elementy te dają wrażenie podróżowania autem wyższego segmentu. Przechowywanie niewielkich przedmiotów ułatwiają liczne schowki, np. dwupoziomowy schowek na rękawiczki, schowek w konsoli centralnej, kieszenie na drzwiach oraz kieszenie w oparciach siedzeń.
 
 
Największy ze schowków, czyli bagażnik, ma pojemność 413 litrów. Składając tylne siedzenia w stosunku 60/40 można zwiększyć tę wartość do 883 litrów. Pod tym względem Cruze 5d po raz kolejny „uciera nosa” Golfowi, który oferuje użytkownikom standardowo jedynie 350 litrów pojemności.
 
Ciekawie prezentuje się również wyposażenie Chevroleta Cruze z roku modelowego 2012. W ofercie dostępny jest m.in. system nawigacji aktualizowany za pomocą karty SD, system audio z odtwarzaczem CD, dwu- lub czterokolorowy wyświetlacz systemu audio-informacyjnego, ręcznie sterowany system klimatyzacji z filtrem zanieczyszczeń w wariancie LS+ oraz układ automatycznej klimatyzacji w średnim i najwyższym modelu z automatycznym systemem recyrkulacji powietrza i czujnikiem wilgotności powietrza w wariancie LTZ.
 
Pod maską do wyboru są trzy silniki – dwie jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Wszystkie silniki to czterocylindrowe jednostki z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, 16 zaworami i wielopunktowym wtryskiem paliwa lub, w przypadku jednostek wysokoprężnych, technologią common-rail.
 
Optymalna moc benzynowego silnika o pojemności 1,6 litra wynosi 124 KM przy 6400 obr./min w połączeniu z manualną przekładnią. Silnik o pojemności 1,8 litra dostarcza 141 KM przy 6200 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 176 Nm przy 3800 obr./min. Obydwa silniki zużywają średnio 6,6 litra paliwa/100 km w cyklu mieszanym, zaś poziom emisji CO2 dla jednostki o pojemności 1,6 litra wynosi 153 g/km i 155 g/km dla jednostki o pojemności 1,8 litra.
 
 
Jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem jest jednym z najmocniejszych silników w segmencie samochodów kompaktowych. Maksymalny moment obrotowy 360 Nm dostępny jest przy 1750 obr./min, natomiast moc to 163 KM osiągane przy 3800 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy, a samochód rozpędza się do ponad 200 km/h. Na pochwałę zasługuje w tym przypadku doskonałe wyciszenie odgłosów pracy motoru.  
 
Ponadto, z początkiem 2012 r. dostępny będzie również wysokoprężny silnik o pojemności 1,7 litra. Wszystkie silniki mogą współpracować z manualną lub sześciostopniową, automatyczną przekładnią.
 
Cruze prezentuje też wysoki poziom pod względem bezpieczeństwa. Samochód został wyposażony  w szeroki wachlarz systemów elektronicznych, zapobiegających wypadkom. W utrzymaniu obranego toru jazdy pomaga elektroniczny system stabilizacji (ESC), system kontroli toru jazdy (TCS) oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem sił hamowania (EBD). Działaniem sześciu poduszek powietrznych oraz pięciu trzypunktowych pasów bezpieczeństwa zarządza system diagnostyki czujników (SDM). Istnieje możliwość zamontowania fotelików dziecięcych zgodnie ze standardem ISOFIX.
 
 
Najlepsze zostawiamy na koniec. Ceny. Najtańsza, ale nieźle wyposażona odmiana LS 1.6 z manualną skrzynią biegów to wydatek. 47 690 zł.  Dla porównania, najtańszy Golf 5d z 80-konnym silnikiem benzynowym 1.4 kosztuje 60 650 zł. Prawdziwym hitem cennikowym jest jednak wersja LT 2.0D ze 163-konnym dieslem, klimatyzacją i innymi elementami podnoszącymi komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jej cenę skalkulowano na 64 490 zł. Nabywcy kompaktowego Volkswagena, którzy zdecydują się na auto z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 140 KM będą musieli zostawić w salonie prawie 90 000 zł.
 
 
Moto Target
 
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj