felga

•    Nowy, topowy model Audi o jeszcze większej mocy i z ekskluzywnym wyposażeniem
•    Napęd: wielokrotnie nagradzany silnik pięciocylindrowy o mocy 270 kW (367 KM)

Ingolstadt, 4 lutego 2016 r.  Audi osiąga kolejny poziom rozwoju mocy w segmencie kompaktowych SUV-ów o wysokiej wydajności. Audi RS Q3 performance zachwyca mocą 270 kW (367 KM) i momentem obrotowym 465 Nm. Tak olbrzymia moc wystrzeliwuje nowy model serii Q3 od 0 do 100 km/h dokładnie w 4,4 sekundy. Standardowo, samochód ten rozwija maksymalną prędkość 270 km/h.
Nowa seria RS performance podkreśla sportowy profil marki premium. Wyrażenie „performance“ oznacza tu znacznie większą moc oraz ekskluzywne wyposażenie, które przewyższa wyposażenie proponowane w innych modelach Audi. Dotyczy to także nowego modelu RS Q3 performance, którego sercem jest legendarny silnik pięciocylindrowy rodem z Ingolstadt. Na przestrzeni kilku lat, począwszy od roku 2010, międzynarodowe jury dziennikarzy sześć razy z rzędu uznało jednostkę 2.5 TFSI za silnik roku w swojej klasie, przyznając mu tytuł „International Engine of the Year”. Swą mocą, wysoką liczbą obrotów i jedynym w swoim rodzaju brzmieniem, motor ten wywołuje gęsią skórkę zarówno u kierowcy, jak i u wszystkich miłośników marki.
W porównaniu z Audi RS Q3, w modelu performance zwiększono moc silnika 2.5 TFSI. Stosując bardziej efektywny sposób chłodzenia, wykorzystujący nową chłodnicę oraz zoptymalizowaną pompę paliwową, konstruktorzy zapewnili pięciocylindrowej jednostce turbo zamontowanej w RS Q3 performance moc większą o 20 kW (27 KM). Maksymalny moment obrotowy 465 Nm dostępny jest w przedziale od 1625 do 5550 obr./min. Dzięki temu, sportowy, kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. W cyklu mieszanym, zgodnym z wytycznymi NECD, samochód zużywa 8,6 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 203 g na km).
Standardową, siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów S tronic konsekwentnie zorientowano na sportowe osiągi. Dwusprzęgłowa przekładnia charakteryzującą się bardzo krótkim czasem przełączania biegów, cały proces zmiany biegów wykonuje automatycznie, ale kierowca może też zmieniać je samodzielnie, korzystając z manetek przy standardowej, wielofunkcyjnej kierownicy RS. Dodatkowo, w trybie dynamic systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, procesowi zmiany biegu na wyższy towarzyszy krótkie dodanie gazu.
Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem hydraulicznie napędzanego i elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię. Dostosowujący się do bieżących potrzeb rozkład sił napędowych między osią przednią a tylną, odbywa się przy tym automatycznie i dzięki skomunikowaniu z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC, także selektywnie pod względem wyboru koła. System kontroli trakcji można wyłączyć, uzyskując w ten sposób dostęp do zdefiniowanego na nowo trybu sportowego.
Sztywne zawieszenie RS sport zastosowane w Audi RS Q3 performance, doskonale wykorzystuje dynamikę i ogromną moc napędu. W porównaniu do Audi Q3, karoseria jest zawieszona o 20 mm niżej. Opcjonalnie, Audi oferuje zawieszenie sportowe RS plus z aktywnym systemem kontroli stopnia amortyzacji. Używając systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, można samodzielnie określić charakterystykę jego pracy, wybierając jeden z trzech trybów: comfort, auto lub dynamic.
Stylistyka zewnętrzna, z detalami typowymi dla aut typu RS, podkreśla charakterystyczny wygląd właściwy tylko mocnym, sportowym samochodom spod znaku czterech pierścieni. Do takich właśnie detali należą m.in. sportowy przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany dyfuzor z tyłu oraz lśniące czernią kratownice o strukturze plastra miodu.
Wygląd zewnętrzny RS Q3 performance charakteryzuje się ponadto dostępnymi wyłącznie dla tego modelu elementami dodatkowymi o barwie matowego tytanu.
W takim właśnie kolorze jest obramowanie wlotu powietrza u dołu zderzaka przedniego oraz napis „quattro” na nim umieszczony. Inne elementy wybarwione na matowy tytan to: osłona chłodnicy Singleframe, boczne klapki we wlotach powietrza, listwy ozdobne, obudowy lusterek bocznych, relingi, górny brzeg dyfuzora oraz boki spojlera umieszczonego przy tylnej krawędzi dachu. Ukoronowaniem wyjątkowych cech samochodu jest nowy lakier – niebieski Ascari z efektem metalicznym, zastrzeżony wyłącznie dla nowych modeli RS performance.
Montowane tylko w modelach typu RS 20-calowe koła z pięcioma podwójnymi ramionami o kształcie litery V są kolejnym, wyjątkowym elementem tego samochodu. Ale to nie wszystko. W modelach RS performance dostępne są felgi mające barwę matowego tytanu, pasujące kolorystycznie do innych elementów zewnętrznych. Klocki hamulcowe z emblematem RS w RS Q3 performance są standardowo polakierowane na czerwono. Na życzenie, Audi bez dodatkowej opłaty oferuje je także w czerni.
Dynamiczna linia zewnętrznej stylistyki pojazdu znajduje swą kontynuację w jego wnętrzu. Okrągłe zegary mają szare tło, białe skale i czerwone wskazówki.
Bez dodatkowej opłaty, Audi oferuje również pakiet stylistyczny RS performance, w skład którego wchodzą dwubarwne siedzenia w kolorze czarno-niebieskim. Inne elementy, takie jak sportowa kierownica skórzana RS, kołnierz dźwigni zmiany biegów, środkowy podłokietnik i dywaniki, ozdobione są kontrastowym niebieskim szwem. Dekoracyjne wstawki wykonane z niebieskiego karbonu, gdzie w karbonowy materiał wpleciona jest niebieska nić, stanowią uzupełnienie tej ekskluzywnej kombinacji.
Światowa premiera RS Q3 performance odbędzie się w marcu 2016 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Dostawy do klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2016.

Olbrzymia moc pięciu cylindrów: Audi RS Q3 performance
Większa moc, charakterystyczne detale zewnętrzne i ekskluzywna kombinacja wyposażenia wnętrza. To cechy określające Audi RS Q3 performance – nowy, topowy model segmentu kompaktowych SUV-ów premium.
Audi RS Q3 performance, to po Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance, trzeci członek rodziny RS performance. Podmiotem odpowiedzialnym za tworzenie tych ogromnej mocy modeli jest quattro GmbH, spółka-córka Audi AG, zajmująca się budowaniem sportowych wersji samochodów z czterema pierścieniami w logo.
Silnik
Jednostka napędowa 2.5 TFSI o mocy 270 kW (367 KM) czyli zwiększonej o 20 kW (27 KM), zapewnia Audi RS Q3 performance standardową prędkość maksymalną 270 km/h. Moment obrotowy 465 Nm dostępny jest w przedziale od 1625 do 5550 obr./min., a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu Audi RS Q3 performance zaledwie 4,4 sekundy. W cyklu mieszanym, zgodnym z wytycznymi NECD, spalanie wynosi nadal 8,6 litra paliwa na 100 km (co daje emisję 203 g CO2
na km). Na osiągnięcie tak dobrego wyniku wpływa zastosowanie tu systemu rekuperacji oraz systemu start-sport. Pod względem klasyfikacji spalin, silnik ten spełnia wymogi normy Euro 6.
2.5 TFSI ma pojemność skokową 2480 cm3, wynikającą z 82,5 mm suwu tłoków i 92,8 mm średnicy cylindrów. Silnik ten uwodzi każdego kierowcę swą ogromną siłą ciągu, wysoką liczbą obrotów oraz charakterystycznym brzmieniem pięciocylindrowego zapłonu o kolejności 1   2   4   5   3. Przy wyższej liczbie obrotów i większym obciążeniu, w układzie wydechowym RS otwiera się klapa i odgłos pracy silnika staje się jeszcze pełniejszy. Pięciocylindrowa jednostka napędowa to nowoczesna klasyka. Na przestrzeni kilku lat, począwszy od roku 2010, międzynarodowe jury dziennikarzy sześć razy z rzędu uznało motor 2.5 TFSI za silnik roku w swojej klasie, przyznając mu tytuł „International Engine of the Year”.
Silnik ten jest wyjątkowo krótki. Ma 49 cm i waży zaledwie ok. 180 kg. Jego skrzynia korbowa to odlew z żeliwa wermikularnego – lekkiego, a jednocześnie bardzo wytrzymałego materiału. Specjalne wzmocnienia zwiększają obciążalność bloku.
Na potrzeby modelu RS Q3 performance, w jednostce 2.5 TFSI wprowadzono kilka zmian technicznych montując m.in. przekonstruowaną chłodnicę główną oraz zoptymalizowaną pompę paliwa.
2.5 TFSI montowany jest ręcznie w węgierskich zakładach Audi w Győr, przez niewielki zespół specjalnie w tym celu wyszkolonych specjalistów.
Układ przeniesienia napęduMoc pięciocylindrowego silnika turbo przekazywana jest do zmodyfikowanej, siedmiostopniowej automatycznej przekładni S tronic, charakteryzującej się bardzo krótkim czasem przełączania biegów. Biegi niższe mają krótkie, sportowe przełożenia, a bieg siódmy ma długie przełożenie obniżające zużycie paliwa. Kierowca może pozwolić skrzyni na całkowicie automatyczną pracę w trybach D lub S, albo zmieniać biegi samodzielnie. Umożliwiają to manetki umieszczone za standardową, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicą RS. W trybie dynamic systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, każdej zmianie biegów towarzyszy krótkie dodanie gazu. Funkcja Launch Control zapewnia pełne, dynamiczne przyspieszenie ze startu zatrzymanego.
Głównym elementem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe, umieszczone przed tylną osią. Jego elektroniczna regulacja daje stabilność, doskonałą trakcję i radość z jazdy. Rozkład sił napędowych pomiędzy osią przednią i tylną uzależniony jest od aktualnej sytuacji na drodze. Dzięki komunikowaniu się z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (ESC), rozkład odbywa się selektywnie pod względem wyboru koła. ESC można wyłączyć, co jest typowe dla modeli RS. Ponadto system ten posiada na nowo zestrojony tryb sportowy.
Podwozie
Sztywne zawieszenie RS sport nowego Audi RS Q3 performance, wyjątkowo dobrze przekazuje dynamikę i ogromną moc napędu na drogę. W porównaniu do Audi Q3, karoseria jest zawieszona o 20 mm niżej. Opcjonalnie, Audi oferuje zawieszenie sportowe RS plus z aktywnym systemem kontroli stopnia amortyzacji. Ustawieniem adaptacyjnych amortyzatorów można sterować za pośrednictwem montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, wybierając jeden z trzech trybów: comfort, auto lub dynamic.
Audi RS Q3 performance standardowo jest wyposażane w 20-calowe felgi z pięcioma ramionami o kształcie litery V. Do wyboru są także jako opcja koła 20-calowe
w innych stylistykach.
Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 365 mm. Wykonano je w falowej stylistyce „Wave”, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Ośmiotłoczkowe klocki hamulcowe z emblematem RS, w modelu RS Q3 performance są standardowo polakierowane na czerwono. Na życzenie, bez dodatkowej opłaty, dostępne są także w czerni.
Stylistyka zewnętrzna
Sportowy charakter Audi RS Q3 performance podkreślają typowe dla modeli typu RS detale stylistyczne, takie jak sportowy kształt zderzaków z dużymi wlotami powietrza z przodu, lśniące czernią kratownice o strukturze plastra miodu, tylny zderzak z wyprofilowanym dyfuzorem oraz układ wydechowy RS z dużymi, owalnymi końcówkami rur wydechowych.
Wygląd zewnętrzny modelu RS Q3 performance charakteryzuje się ekskluzywnymi elementami dodatkowymi w kolorze matowego tytanu. W takim właśnie kolorze jest obramowanie wlotu powietrza u dołu zderzaka przedniego oraz napis „quattro” na nim umieszczony. Inne elementy wybarwione na matowy tytan to: osłona chłodnicy Singleframe, boczne klapki we wlotach powietrza, listwy ozdobne, obudowa lusterek bocznych, relingi, górny brzeg dyfuzora oraz boki spojlera umieszczonego przy tylnej krawędzi dachu.
Na życzenie, dostępne są także znane już pakiety stylistyczne: „Aluminium mat” oraz „Czerń”. Wyłącznie dla modelu RS Q3 performance, Audi oferuje nowy, opcjonalny lakier: niebieski Ascari z efektem metalicznym.
Wnętrze i wyposażenie
Dynamiczna linia stylistyki zewnętrznej znajduje swą kontynuację we wnętrzu pojazdu. Sportowe fotele z wytłoczonym emblematem RS Q3 pokryte są kombinacją czarnej tkaniny Alcantara i skóry. Alternatywnie, w ramach pakietu stylistycznego RS performance, Audi oferuje dwubarwne siedzenia sportowe w kolorze czarno-niebieskim. Dynamiczna perforacja na środkowych częściach siedzisk nieregularnymi liniami przebiega w dół i w tył, a prześwitujący kolor niebieski zapewnia wyjątkowy efekt kolorystyczny.
Kierownica RS sport ze spłaszczonym u dołu kołem, dywaniki, środkowy podłokietnik i kołnierz dźwigni zmiany biegów, ozdobiono kontrastowym niebieskim szwem. Dekoracyjne wstawki z niebieskiego karbonu, gdzie w karbonowy materiał wpleciona jest niebieska nić, to dopełnienie tej ekskluzywnej kombinacji.
Alternatywą są fotele ze skóry Feinnappa w kolorze czarnym lub srebrnym Mond z kontrastowymi szwami w kolorze szarym. W przypadku wariantu czarnego dostępne jest także stebnowanie w kształcie rombów w kolorze szarym. Ozdobne wstawki standardowo wykonuje się z karbonu, a na życzenie także z aluminium lub lakieru fortepianowego.
Tablica rozdzielcza ma szare tarcze z białymi skalami i czerwonymi wskazówkami. Wyświetlacz systemu informacji kierowcy FIS, w specjalnym menu RS, pokazuje ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu. Inne elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3 to obok sportowych foteli także Audi parking system plus (przód/tył), radio MMI, system nagłaśniający Audi sound, komfortowa klimatyzacja automatyczna oraz ksenonowe reflektory.
Światowa premiera RS Q3 performance odbędzie się w marcu 2016 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Dostawy do klientów rozpoczną się w drugim kwartale 2016.
Źródło: Audi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj