Audi zaprezentowało polskim dziennikarzom udoskonaloną rodzinę modelu A5. Modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro, systemów Infotainment, a także stylistyki. Nowe Audi A5 przyciąga uwagę zmodernizowaną osłoną chłodnicy z wlotami powietrza wkomponowanymi w nowy zderzak. Zmodyfikowane zostały także klosze reflektorów, które w połączeniu z opcjonalnymi światłami ksenonowymi „plus” zawierają diodowe światła do jazdy dziennej.

Audi zaprezentowało polskim dziennikarzom udoskonaloną rodzinę modelu A5. Modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro, systemów Infotainment, a także stylistyki.

Nowe Audi A5 przyciąga uwagę zmodernizowaną osłoną chłodnicy z wlotami powietrza wkomponowanymi w nowy zderzak. Zmodyfikowane zostały także klosze reflektorów, które w połączeniu z opcjonalnymi światłami ksenonowymi „plus” zawierają diodowe światła do jazdy dziennej. Na życzenie Audi oferuje adaptive light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i pobocza. Tylne światła również otrzymały nowy kształt, a na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych.

Wprowadzone zmiany spowodowały wzrost długości zewnętrznej o milimetr. A5 Sportback ma teraz długość 4,71 m, Coupé i Cabriolet – 4,63 m. Rozszerzono paletę kolorów, których teraz jest 16. Składany dach A5 Cabriolet jest dostępny w czterech kolorach. Zwolennicy jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu mogą wybrać pakiet elementów zewnętrznych S line.

W eleganckim wnętrzu jest teraz więcej elementów chromowanych, które podkreślają sportowy charakter nowego A5. Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz panel układu klimatyzacji. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze. Dodatkowo, w Coupé i w Sportback skóra Feinnappa zastąpiła skórę Valcona. Na życzenie skórą mogą być pokryte także podłokietniki. A5 Sportback dostępne jest również w wersji pięcioosobowej.

Wszystkie silniki oferowane w nowym Audi A5 mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Standardem jest też system Start-Stop oraz układ rekuperacji energii. Dzięki temu, jednostka 1.8 TFSI o mocy 170 KM zużywa średnio 5,7 litra paliwa na 100 km (134 g CO2 na km), czyli o 21 procent mniej, niż dotychczas. Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 211 KM. Nowością w ofercie jest 3.0 TFSI – silnik V6 z doładowywany kompresorem rozwijający moc 272 KM.

Również agregaty czterocylindrowe zostały poddane szeroko zakrojonym modyfikacjom. Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 177 KM zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km (122 g CO2 na km). Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie: w A5 Coupé z multitronic jego średnie spalanie wynosi 4,9 litra paliwa na 100 km (129 gramów CO2 na km). Trochę później pojawi się czysta wersja clean diesel. A5 z tą jednostką będzie pierwszym coupé na rynku z silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymagania normy Euro 6.

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna przekładnia sześciobiegowa oraz bezstopniowa przekładnia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub siedmiobiegową S tronic. Dla wszystkich wariantów quattro jako uzupełnienie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje A5 maksymalną precyzję i dobrą trakcję.

Systemy wspierające kierowcę w serii A5 wykorzystują różne technologie aby uczynić jazdę jeszcze przyjemniejszą i bezpieczniejszą. Do wyposażenia seryjnego należy nowy system informacji kierowcy zalecający przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega.

Audi side assist pomaga kierowcy przy zmianie pasa ruchu nadzorując przy użyciu radaru przestrzeń za samochodem. Nowy Audi active lane assist ułatwia pozostanie na właściwym pasie ruchu. Kamera rozpoznaje linie na jezdni i w razie potrzeby system lekko ingeruje w elektromechaniczny układ kierowniczy. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.

Seryjnie Audi montuje we wszystkich wariantach modeli z tej serii radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami. Najbardziej rozbudowanym systemem, dostępnym jako opcja, jest MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, siedmiocalowym kolorowym monitorem, grafiką 3D i odtwarzaczem DVD.

Jako opcja oferowany jest telefon samochodowy online Bluetooth. Funkcja Audi connect umożliwia korzystanie z interesujących usług w A5 – od wyszukiwania celów przy użyciu przeglądarki Google poprzez nawigację ze zdjęciami z Google Earth aż po hotspot WLAN, dzięki któremu pasażerowie mogą dowolnie surfować po Internecie i wysyłać maile. Kolejna usługa – informacja drogowa Audi online – dokładnie informuje kierowcę na bieżąco o natężeniu ruchu na wybranej trasie, o wiele lepiej, niż znany standard TMC. Aby korzystać z tych funkcji wystarczy karta SIM z opcją transmisji danych.

Najtańsze Audi A5 Sportback 1.8 TFSI kosztuje 138 500 PLN. Bazowa wersja Coupé z tym samym silnikiem to wydatek 142 500 PLN, natomiast za model Cabriolet trzeba zapłacić przynajmniej 162 900 PLN.

Moto Target

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj