Jaką reklamę wybierzemy to tak naprawdę będzie o tym decydowała specyfikacja naszego przedsiębiorstwa. Prowadzimy działalność ogólnokrajową, czy może regionalną? Czy nasze produkty, bądź usługi są skierowane do młodszych, czy do starszych osób, a może dla wszystkich?

Najważniejsze pytanie: jakim dysponujemy budżetem? Te podstawowe pytania pozwalają ukierunkować naszą drogę, którą powinniśmy podążać w celu zainicjowania najlepszej względem nas formy reklamy.

W przypadku kiedy nasz asortyment jest skierowany do konsumentów w całej Polsce i istnieje łatwość nabycia produktu, który chcemy reklamować warto zainteresować się emitowaniem reklam w telewizji, aczkolwiek jest to bardzo drogie przedsięwzięcie. Rolą reklamy telewizyjnej jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców w jak najkrótszym czasie i utrwalanie (zapamiętywanie) wizerunku produktu, tak aby w momencie ujrzenia towaru w sklepie mogliśmy skojarzyć (przypomnieć) sobie emitowaną wcześniej reklamę.

Taka sytuacja powoduje podświadome wyróżnienie produktu przez konsumenta, przez co w konsekwencji bardzo często sięgamy po produkty, które zostały zareklamowane drogą telewizyjną. Z pewnością o reklamie telewizyjnej powinniśmy pomyśleć, z chwilą kiedy produkujemy i dystrybuujemy produkty stosunkowo częstego użycia, które z łatwością można nabyć w wielu sklepach w całej Polsce: np. sery, masło, wędliny, napoje orzeźwiające, kawa, słodycze, jogurty itp.

Z kolei reklama radiowa stanowi idealne rozwiązanie dla reklamodawcy, który chce zareklamować różnego rodzaju usługi, produkty tworzone dla kierowców np. różnego rodzaju ubezpieczenia OC i AC, stacje benzynowe, oleje silnikowe itp. Generalnie nie ma sensu reklamować w radiu innych produktów, bądź usług, które nie są skierowane do kierowców, ponieważ największy odsetek słuchaczy radiowych, to właśnie kierowcy. Tym bardziej, iż reklama radiowa jest stosunkowo droga i szybko ulatuje z pamięci.

Dlatego też coraz więcej osób, firm decyduje się na reklamę internetową, która łączy w sobie wszystkie unikalne cechy reklamy telewizyjnej, dodatkowo jest interaktywna, a przy tym jest tania i co najważniejsze bardzo efektywna. Ponieważ w Internecie istnieje wiele portali o różnej tematyce, które wokół siebie skupiają wielu użytkowników zainteresowanych tematyką serwisu. W ten sposób przy określeniu grupy docelowej, jaką jesteśmy zainteresowani możemy wybrać portale internetowe, na których zamieścilibyśmy naszą reklamę.

Dodatkowo istnieje możliwość głębszego przydzielenia reklamy, która wiązałaby się z dokładniejszym dotarciem do potencjalnego klienta. Mianowicie istnieje opcja geotargetowania wszystkich reklam internetowych zainicjowanych na wszelakich portalach, co łączy się bezpośrednio z dotarciem do grupy odbiorców z poszczególnego województwa, bądź też jeśli klient sobie tego zażyczy, ma opcje związaną z geotargetowaniem reklamy wyłącznie do osób mieszkających w danym mieście. Czyli klient ma możliwość określenia miejsca terytorialnego np. miejscowości, powiatu, województwa, gdzie miałaby się wyświetlać reklama. Taką opcją jesteśmy wstanie dotrzeć jeszcze głębiej do grona osób, którymi jesteśmy zainteresowani, przy stosunkowo niskich kosztach.


Dominik Michnikowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj