Wiele firm boryka się z problem zareklamowania swoich produktów, bądź usług, a w szczególności nowo powstałe przedsiębiorstwa, które jak na razie nie są znane, ani nie mają wykreowanej marki.

Na dobrą sprawę każda nowo powstała firma ma możliwość zareklamowania, wykreowania swojego podmiotu przez różnego rodzaju emitowanie reklam w radiu, w telewizji, w gazie bądź Internecie. Rzadko, którą nowo powstałą firmę stać na tak drastyczne wydatki związane z reklamą. Nawet wiele przedsiębiorstw istniejących na rynku od wielu lat ma z tym problemy.

Wykreować firmę, to nie jest problem (w założeniu, że dysponujemy wysokim budżetem przeznaczony na ten cel), lecz wykreowanie firmy przy stosunkowo niskich kosztach, jest nie lada wyczynem. Jeśli wchodzimy na rynek, naszym celem jest poinformowanie potencjalnego klienta, że istniejemy. Z pewnością mniejszy przedsiębiorca działający na mniejszym rynku (lokalnym) znacznie łatwiej, prościej i taniej może zareklamować swoje przedsiębiorstwo. Wystarczy, że zareklamuje się w lokalnej gazecie, radiu, porozdajemy stosowne ulotki i to z pewnością na samym początku wystarczy. Takie działania marketingowe poczynione na samym początku biznesu, powinny przynieść stosunkowo wymierne korzyści, z uwzględnieniem, iż na ten cel nie ponieśliśmy zbyt wysokich kosztów.

Sytuacja diametralnie się zmienia, z chwilą kiedy będąc małym, dopiero co powstałym przedsiębiorstwem, będziemy świadczyć swoje usługi na rynku ogólnokrajowym. Wówczas z pewnością możemy zapomnieć o tradycyjnej reklamie telewizyjnej, radiowej, bądź prasowej z uwagi na bardzo wysokie koszty. Nieocenione jest wówczas dodawanie swoich wpisów do różnych katalogów stron oraz katalogów firm. Każdy wpis jest jakby swoistą wizytówką naszej firmy, ponieważ w tych wpisach umieszczamy informacje o działalności naszej firmy, dane kontaktowe oraz naturalnie adres witryny internetowej. Każdy unikatowy wpis, będzie powodował łatwiejsze dotarcie do naszej oferty potencjalnie zainteresowanego klienta, ponieważ łatwiej będzie, z uwagi na dużą liczbę wpisów znaleźć nas w wyszukiwarce internetowej.

Kolejnym krokiem jest zadbanie o jak najlepsze wypozycjonowanie naszej witryny internetowej w przeglądarce Google, ponieważ i tak większość osób, które chcą coś nabyć, szukają odpowiedniego sprzedawcy właśnie tą drogą. W tym też celu, dobrze jest skorzystać ze specjalistycznej firmy, która się tym zajmuje. Nie bez znaczenia jest dodawanie swojej wizytówki firmy do różnych wyżej opisanych katalogów, ponieważ na wzgląd umieszczonych linków do naszego serwisu, tak zwane roboty częściej wejdą na naszą stronę, przez co ją zindeksują i być może (jeśli posiadamy stosunkową dużą ilość wartościowych linków do naszego serwisu) Google będzie wyżej umieszczać naszą stronę w wynikach wyszukiwania.

Warto już w późniejszym etapie naszego rozwoju zainwestować we tradycyjną reklamę internetową, która opiera się na emitowaniu różnych billboardów reklamowych. Najlepiej będzie, aby dla potrzeb tego działania wybralibyśmy kilka serwisów, które odzwierciedlałyby profil naszego działania. Wówczas w prosty i stosunkowo tani sposób będziemy mogli nie tylko reklamować np. swoje usługi, lecz w szczególności pozwoli to nam, na wykreowanie naszego wizerunku w oczach potencjalnego klienta. Dodatkowo jeśli interesuje nas ściśle określona grupa odbiorców ukształtowana terytorialnie, to także przy pomocy geotargetowania możemy w prosty i w tani sposób do nich dotrzeć.


Dominik Michnikowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj