Współpraca z mediami

Proces, który powinien trwać bez przerwy, począwszy od pojawienia się przedsiębiorstwa na rynku, aż po jego kres. Media, to potężna siła oddziałująca na każdego odbiorcę, dlatego ważne jest, aby prowadzić marketing przedsiębiorstwa, także w oparciu o kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy w masmediach, wraz z jednoczesnym prowadzeniem dobrych relacji z ich przedstawicielami.

Bardzo często bywa tak, że duży może więcej, przez co idzie łatwo dostrzec, że takie firmy częściej występują w środkach masowego przekazu. Jest to spowodowane nie tylko tym, że są lepiej postrzegane przez media, lecz posiadają stosunkowo większą ilość wartościowych informacji, które chcą przekazać przez rzecznika prasowego, który prócz udzielania wiążących odpowiedzi, nawiązuje, jak również stara się podtrzymywać dobre relacje z redaktorami różnych mediów.

Dodatkowo wiele dużych firm jest notowana na Warszawskiej Giełdzie, związku z tym są zobowiązani do publikacji każdego raportu finansowego, za dany okres rozliczeniowy, a także z chwilą jakieś sytuacji wewnątrz przedsiębiorstwa muszą nadać odpowiedni komunikat, który trafia do ogólnej publikacji. Takie sytuacje sprawiają, iż znacznie częściej będą do nas docierać informacje o dużych spółkach.

Większy odsetek na rynku stanowią przedsiębiorstwa małe i średnie, lecz również i one nie powinny mieć zbyt dużego problemu w procesie kształtowania swojego wizerunku w masmediach. Ponieważ media, to nie tylko telewizja, radio, czy prasa, to przede wszystkim internet, do którego ma dostęp coraz to więcej osób. Dlatego też ważne jest, aby zjednać do siebie serwisy internetowe, portale, które są ugruntowane z profilem naszej działalności.

Wówczas za porozumieniem stron, będziemy mogli nadsyłać nasze komunikaty prasowe w celu opublikowania ich w serwisach z jakimi współpracujemy. Jeśli przekazywane informacje na to pozwalają dobrze jest zapisać ten komunikat prasowy pod postacią ciekawego artykułu, aby skłonić użytkownika do zapoznania się z treścią, w celu zwiększenia efektywności naszego działania.

Dodatkowo jeśli chcemy być często obecni w mediach, warto pomyśleć o bieżącym pisaniu artykułów pokrewnych z tematyką naszego przedsiębiorstwa w celu publikacji tych treści na różnych portalach internetowych. Wówczas użytkownicy tych serwisów nie tylko zapoznają się z prezentowaną treścią, lecz ujrzą logo naszej firmy, które będzie bezpośrednio umieszczone pod publikowanym artykułem. Dzięki takiemu zabiegowi, firma która publikuje własne artykuły znacząco zyskuje w oczach potencjalnego klienta, tym bardziej jeśli prezentowana treść jest wysokiej jakości.

Idealnym wzorem sytuacji mogą być dwie kancelarie prawnicze, z których jedna z nich publikuje swoje porady prawne w kilku znanych, cenionych serwisach poświęconych prawu, a druga z nich zostaje bierna i nie tworzy żadnych treści. Potencjalny klient chcąc skorzystać z usług jednej z tych dwóch kancelarii dostrzega, iż jedna z tych organizacji publikuje swoje porady prawne w różnych serwisach. Klientowi, któremu zależy na profesjonalizmie w zakresie świadczonych usług, z całą pewnością wybierze kancelarię, która pisze własne artykuły, ponieważ dzięki tym zabiegom kancelaria jest bardziej ceniona, znana, przez co tym samym stwarza większe zaufanie.


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2018  ©  mBrokers.pl