Środki Public Relations

Na ryku jest potencjalnie wielu klientów, dla których moglibyśmy świadczyć usługi, bądź sprzedawać różnorakie dobra materialne. Jednakże obecnie nie jest zbyt dużym problemem znalezienie grupy klientów, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę, lecz istotnym problemem jest zbliżenie się do potencjalnego klienta, tak aby nas zauważył, zaufał i podpisał z nami umowę.

Taką najbardziej znaną formą zaprezentowania swojej firmy, a jednocześnie zbliżeniem się do potencjalnego klienta jest niewątpliwie wzięcie udziału w targach. Nie łudźmy się, że od razu zaczniemy podpisywać umowę, gdyż jest to praktycznie niemożliwe. Targi są po to, by wyjść w sposób bezpośredni naprzeciw klienta, zaprezentować mu swoją firmę, ofertę i aby porozmawiać z nim w cztery oczy. Wówczas z pewnością przekażemy większą ilość wartościowych informacji, niż byśmy kontaktowali się z osobą zainteresowaną za pomocą poczty elektronicznej. Dopiero następnie osoba, która jest zainteresowana podjęciem z nami współpracy, kontaktuje się z osobą wyznaczoną w firmie telefonicznie, bądź mailowo w celu pozyskania szczegółowych informacji. Dopiero następnym krokiem jest podpisanie umowy przez obie strony.

Szkolenia

Bardzo dobrą i efektywną formą związaną ze zbliżeniem się do potencjalnego klienta jest przeprowadzanie darmowych szkoleń, które są pokrewne z tematyką funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niestety rzadko, która firma może pozwolić sobie na tego typu działania, ponieważ profil działalności przedsiębiorstwa bardzo często nie daje możliwości zaprezentowania się w ten sposób. Idealnym przekładem firm, które mogą sobie pozwolić na tego rodzaju promocję są np. domy maklerskie świadczące swoje usługi względem rynku forex.

Prowadząc szkolenia w różnych miastach w Polsce docieramy do bardzo mocno sprecyzowanej grupy docelowej, dlatego trzeba to bardzo dobrze wykorzystać i oprócz przekazywania profesjonalnej wiedzy, poświęcić trochę czasu na zaprezentowanie naszych usług bądź produktów. Powinniśmy pamiętać, iż któryś z uczestników spotkania być może będzie chciał podpisać z nami umowę, dlatego zawsze powinniśmy być przygotowani na taką okoliczność i mięć przyszykowany szereg dokumentów.

Pytania klienta

By zbliżyć się do potencjalnego klienta ważne jest, aby jak najszybciej udzielać odpowiedzi na zadawane pytania drogą mailową, gdyż nic tak nie frustruje jak brak odzewu, ze strony sprzedającego. Wówczas klient nie wie co ma poczynić i szuka innej firmy, której także wysyła zapytanie. Jeśli szybko będziemy odpisywać na maile, klienci to docenią, tym samym uznają nas za firmę profesjonalną oraz godną zaufania, wówczas z dużym prawdopodobieństwem zechcą właśnie z nami podjąć współpracę.

Powyższe czynniki opisują elementy pozwalające lepiej zbliżyć się do potencjalnego klienta, lecz co z chwilą, kiedy już zdobędziemy klienta? Z pewnością nadal należy szybko odpisywać na maile i miło będzie spotkać naszego klienta na szkoleniu, które prowadzimy.

Zostań zapamiętany

Natomiast kluczowym zadaniem jest, aby klient o nas nigdy nie zapominał, by zawsze o nas pamiętał. Dlatego też warto wysyłać z okazji zbliżających się świąt życzenia na skrzynki mailowe, lecz jeśli jest to możliwe najlepiej byłoby wysyłać życzenia świąteczne tradycyjną pocztą, wówczas z pewnością zdobędziemy większe uznanie wśród naszych odbiorców. Jeśli znamy klienta dobrze i jest on dla nas ważnym klientem, świetnie byłoby zadzwonić do niego osobiście i złożyć najserdeczniejsze życzenia, nie tylko z okazji świąt, lecz jeśli posiadamy stosunkowe informacje, także w przypadku imienin czy urodzin. W takiej sytuacja osoba, do której telefonujemy poczuje się dowartościowana oraz szanowana.


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj