Marketing MIX 4C

Marketing MIX 4C został opracowany na podstawie elementów marketingu 4P, z tym, że nieco później i z punktu widzenia konsumenta. Producenci, którzy wytwarzają dobra nie mogą wyłącznie spoglądać kątem swojego oka, lecz powinny, a zarazem muszą wczuć się w rolę potencjalnego klienta, który i tak na końcu całego procesu sam zadecyduje, czy zakupi dany produkt, czy sięgnie po inny.

Potrzeby i pragnienia konsumentów - oznacza wszystko to, co chcielibyśmy zakupić w celu zaspokojenia swoich potrzeb i pragnień. Nie jest istotne czy chcemy zakupić jakiś produkt, czy usługę. Jednakże na wybór produktu, czy usługi konsument będzie zwracał szczególną uwagę, poprzez korzyści płynące tytułu zakupu danego dobra, czy produkt jest wysokiej jakości oraz kto jest jego producentem. Element ten utożsamia się z produktem z marketingu Mix 4P.

Koszt dla klienta - to cena, która ma niewątpliwie największy wpływ na powstałe decyzje względem nabycia produktu przez klienta. Jest to koszt, jaki konsument musi ponieść w wyniku zaspokojenia swoich potrzeb, bądź pragnień. Jednakże spoglądając kątem oka klienta możemy wyróżnić dwie grupy nabywców. Jedni to tacy, którzy będą spoglądali na cenę wyłącznie w celu nabycia jak najtańszego produktu, a drudzy to tacy, który będą wydadzą trochę większą kwotę w zamian za lepszy produkt. Klienci bardzo chętnie spoglądają na różnego rodzaju promocje, rabaty, upusty, bądź wysprzedaże i bardzo często pod wpływem tych czynników decydują się na dokonanie zakupu. Element ten utożsamia się z ceną z marketingu Mix 4P.

Wygoda nabycia - to wszystkie elementy powodujące, iż klient może z łatwością odszukać i zakupić produkt, który chce nabyć. To także mili, dobrze poinformowani sprzedawcy, którzy potrafią dobrze zaprezentować nam poszczególne towary i swym zachowaniem nie wymuszają względem nas dokonania zakupu. To także alokacja i wystrój miejsca nabycia produktów, ma wpływ czy potencjalny klient zakupi produkt w tym sklepie. Element ten utożsamia się z dystrybucją z marketingu Mix 4P.

Komunikacja - to informowanie odbiorcy o nowych produktach, usługach poszczególnych firm. To w pewnym sensie kształtowanie wizerunku utożsamiania się odbiorcy z reklamowym produktem. Jednakże wiele osób twierdzi, że nie lubią oglądać reklam, dlatego też tworzy się reklamy śmieszne, zabawne, ale lepiej utkwiły w pamięci oraz aby je z chęcią oglądać. Element ten utożsamia się z promocją marketingu Mix 4P.


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2018  ©  mBrokers.pl