Każdy przedsiębiorca chciałby posiadać grono osób, które byłyby jego stałymi klientami. Natomiast łatwo mówić, trudniej zrobić, gdyż nie jest to w rzeczywistości takie proste, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Sztuką będzie, jak już pozyskamy kilku, bądź też jednego stałego klienta.

Kim tak naprawdę jest stały klient? Jest to taka osoba, która jest lojalna, wierna naszemu przedsiębiorstwu, zawsze powracająca do naszej firmy oraz taka, która jest w zupełności usatysfakcjonowana z naszej współpracy. Natomiast należy postawić sobie pytanie, co należy uczynić, aby nasz klient był właśnie taką osobą oraz jakie plusy możemy pozyskać z posiadania stałego klienta?

Otóż posiadanie stałego klienta to również bardzo dobra reklama, która praktycznie jest darmowa dla naszego przedsiębiorstwa. Reklama ta może również przynieść nam większe grono klientów, którzy również mogą stać się naszymi stałymi klientami. Jest to najlepsza reklama, gdyż jest ona najbardziej wiarygodna spośród innych reklam. Natomiast to nie wszystko, jesteśmy również w stanie, dzięki temu, zapewnimy sobie stabilną pozycję na rynku.

Najważniejszy jest pierwszy odbiór naszej firmy przez klienta, jeśli będzie on negatywny, wtedy to też z pewnością osoba ta do nas nie powróci. Dlatego też należy każdego traktować jednakowo i do każdego podejść indywidualnie. Postawa taka jest naprawdę uznawana w oczach klientów. Oczywiście pierwszy odbiór tak do końca nie świadczy o tym, iż już pozyskaliśmy stałego klienta. Relacje te rozwijają się w czasie wzajemnych kontaktów. Zwiększy to szanse na stosunki z danym klientem w przyszłości. Jeśli zauważymy, iż dana osoba powróciła do naszego przedsiębiorstwa, pamiętajmy o tym, iż jest to największy i najodpowiedniejszy moment na pokazanie tej osobie, iż zawsze ma możliwość powrotu do naszej firmy, że dbamy o swoich klientów. Dzięki temu uświadamiamy danej osobie, że ma, do kogo powrócić. Będzie to dla nas wielkim krokiem na przód w celu uzyskania stałego klienta.

Ważną kwestią jest również dobry dobór pracowników, tak, aby byli uprzejmi dla naszych klientów. Jest to ważne ponieważ to nasi pracownicy jako pierwsi nawiązują kontakt z klientem, który z pewnością zwróci uwagę na to, czy ma do czynienia z doświadczoną kadrą pracowniczą. Wpłynie to również bardzo pozytywnie na wizerunek naszej firmy. Jak również należałoby przedstawić specjalnie oferty dla osób, które nie pierwszy raz pojawiają się w naszej firmie, dając tym samym do zrozumienia, iż nasze oferty są z czasem aktualizowane, dopasowywane do potrzeb klientów i że stali bywalcy będą wyróżniani spośród innych klientów naszego przedsiębiorstwa.


Paweł Kaczmarek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj