Dobra obsługa

Dobra obsługa powinna być w każdej firmie, natomiast należy sobie postawić pytanie: co trzeba zrobić, aby uczynić obsługę dobrą? Otóż należy stworzyć miły klimat wokół każdego z klientów, wymaga to odpowiedniego dobrania pracowników, gdyż to od nich zależy wspominany wcześniej klimat.

Pierwszym krokiem będzie znalezienie osób, które idealnie nadawałyby się do tego zadania. Zatrudnione osoby w naszej firmie powinny być miłe i uprzejme dla klientów zarówno wcześnie rano, jak i pod koniec dnia, a także na początku, jak i pod koniec tygodnia. Sama uprzejmość i życzliwość da nam uznanie w oczach danej osoby, co z pewnością zachęci ją do ponownego przyjścia i wyboru naszej firmy. Sprawi także, że każdy klient będzie czuł się wyjątkowo przychodząc do nas.

Następnie należy dodatkowo przeszkolić kadrę pracowniczą i przedstawić im nasze oczekiwania wobec nich. Oczywiście po uprzednim zastanowieniu się jakich osób Ci potrzeba, z jakim charakterem, wykształceniem, czy też potrzebujesz wyłącznie osób z wieloletnim doświadczeniem z klientami. Pamiętaj natomiast, że osoby z dużym zasobem doświadczenia mają własny sposób działania, który nie zawsze może Ci się spodobać i trudniej zmienić ich przyzwyczajenia.

Kadra pracownicza powinna być odpowiedzialna i działać oraz sprawnie komunikować się w grupie innych pracowników. Nikt by przecież nie chciał, aby jego pracownicy byli niezgrani, a co gorsza wszczynali kłótnie z innymi zatrudnionymi osobami. To by z pewnością bardzo negatywnie wpłynęło na relację firmy z klientami.

Pamiętajmy także, aby nie zmieniać kadry pracowniczej jak rękawiczki i np. co miesiąc zwalniać i zatrudniać innych pracowników. Takie zachowanie jest również negatywnie odbierane przez społeczeństwo i dodatkowo może psuć wizerunek naszej firmy.


Paweł Kaczmarek

 

 

50

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl