Czym jest infrastruktura teleinformatyczna i na czym polega?

Infrastruktura teleinformatyczna łączy w sobie rozwiązania informatyczne z telekomunikacyjnymi. Jeżeli jest ona odpowiednio zaprojektowana – stanowi podwalinę systemu teleinformatycznego i pozwala na efektywne działania całej firmy.

Co tworzy infrastrukturę teleinformatyczną?
Infrastruktura teleinformatyczna składa się z połączonych ze sobą urządzeń sieciowych. Niekiedy jest to kilka hubów znajdujących się w jednym miejscu. Innym razem nawet kilkadziesiąt bardzo zaawansowanych łączących różne miejsca w kraju. Decyzja o utworzeniu dużej bądź małej ilości urządzeń sieciowych powinna być uzależniona od wymagań naszej firmy.
Istnieje jednak kilka elementów, które wchodzą w skład infrastruktury teleinformatycznej. Możemy podzielić je na te przynależące do sieci komputerowej oraz do sieci telefonicznej. Na sieć komputerową składają się różnego rodzaju karty sieciowe, które pozwalają na skomunikowanie komputerów, serwerów, drukarek itd., kable sieciowe (bądź połączenie Wi-Fi) umożliwiające połączenie urządzeń sieciowych, jak również wszelkie switche i huby, które spajają wszystkie komputery tworząc jedną sieć. Oprócz wymienionych już elementów, w sieci komputerowej powinny znaleźć się też router oraz modem. Do sieci telefonicznej natomiast należą telefony (standardowe lub VoIP), kable, centrala telefoniczna oraz, w przypadku rozbudowanej technologii VoIP, przełączniki.
Cechy charakterystyczne infrastruktury teleinformatycznej w firmie
Infrastruktura teleinformatyczna powinna być przede wszystkim niezawodna. Zapewnić to może np. stosowanie specjalnych urządzeń, które umożliwiają zreplikowanie pewnych funkcjonalności w przypadku awarii. Zaszkodzić w jej funkcjonowaniu mogą również braki zasilania, szczególnie te długotrwałe. Aby uchronić się przed problemami z tym związanymi, warto zaopatrzyć się w zasilacz awaryjny działający na zasadzie akumulatora, a zatem podtrzymujący zasilanie do momentu naprawienia awarii.
Jaka jeszcze powinna być firmowa infrastruktura teleinformatyczna? Z pewnością na jej korzyść działa prostota. Mniejsza liczba urządzeń obniża jednocześnie prawdopodobieństwo wystąpienia awarii któregoś z nich. Warto również podczas tworzenia tego typu sieci wziąć pod uwagę ewentualny jej rozwój. Być może wkrótce będziemy chcieli ją rozszerzyć o kolejne moduły, dlatego warto wybierać rozważnie poszczególne urządzenia, aby późniejsze rozszerzanie funkcjonalności odbyło się sprawnie. Ostatnie cechy odpowiedniej infrastruktury teleinformatycznej to wydajność i stabilność, które zagwarantują elementy najwyższej jakości.

Korzyści dla firmy
Odpowiednio przemyślana i skonstruowana infrastruktura teleinformatyczna może przynieść firmie szereg korzyści. Przede wszystkim, utworzenie dużej wirtualnej sieci przyczynia się do poprawy efektywności działań dzięki ułatwieniu wymiany różnego rodzaju dokumentów i współdzielenia urządzeń. Innym plusem umiejętnego skonfigurowania sieci teleinformatycznej może być np. poprawa jakości połączeń telefonicznych, którą można uzyskać dzięki zastosowaniu szeregu prostych, acz często kluczowych, rozwiązań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj