Rywalizacja to nieodłączny element ludzkiej natury. Człowiek lepiej przyswaja informacje, jest bardziej zaangażowany i zapamiętuje poszczególne elementy, kiedy bazują one na zasadach interaktywnego współzawodnictwa i rozrywki. Nic dziwnego, że pojawia się coraz więcej narzędzi, które wykorzystują gry i ich mechanizmy do działań marketingowych. Zjawisko to określa się mianem advergaming.

Do rozwoju advergames, w skrócie adgames, przyczyniła się popularyzacja zaawansowanych urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów – które zapewniają rozrywkę w dowolnym miejscu. Prosty mechanizm angażowania użytkownika w rozrywkowej formie ma przemycać przekazy reklamowe. Ich celem jest dotarcie do jak największego grona odbiorców, przykucie uwagi, zdobycie zaangażowania i bezwstydne pochłanianie wolnego czasu.

Dlaczego advergaming jest tak ciekawym i efektywnym rozwiązaniem w promocji produktów lub marek? Przede wszystkim dlatego, że odbiorca świadomie decyduje się na uruchomienie gry w odpowiednim dla siebie momencie wiedząc, że gra promuje określoną markę lub produkt. Ponadto, w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, gry reklamowe skupiają uwagę gracza przez zdecydowanie dłuższy czas – kilka minut lub nawet godzin, co pozwala na dłuższe obcowanie odbiorcy z marką  – wyjaśnia Piotr Piskorz, jeden z pomysłodawców polskiego kreatora gier reklamowych AdGames. Dodatkowym plusem, jest fakt, że gra budzi zaangażowanie – „wciąga” – a jej komunikaty nie są traktowane jako niechciane lub irytujące. Gra jest świadomym wyborem użytkownika. Krótko mówiąc – gry, nawet te reklamowe, budzą pozytywne emocje, pozwalają się odstresować i zapewniają rozrywkę, a sam reklamowy przekaz obecny w grze – mimo, że jest zauważalny – nie przeszkadza.

Gry reklamowe niosą wiele korzyści i szans na rozwój biznesu. Dużą zaletą jest ich wysoka mierzalność – posiadają wbudowane mechanizmy mierzenia efektów reklamowych. Adgames stwarza nowe możliwości na skuteczne wypromowanie biznesu za niewielką cenę – koszty dotarcia do klienta za pomocą gry reklamowej są kilkanaście razy mniejsze w porównaniu do wielu innych form reklamy. Dodatkowo, gry informują o marce w sposób nieinwazyjny i co najważniejsze, angażujący gracza – około 42% graczy przyznaje się do grania codziennie, natomiast 10% użytkowników poświęca na gry online ponad 6 godzin dziennie. Gry reklamowe pomagają również w budowaniu nowoczesnego wizerunku – aż 62% graczy wierzy, że marki reklamujące się w grach są bardziej innowacyjne. Advergaming ma wielki potencjał, jest kreatywnym narzędziem marketingu i stale się rozwija, dlatego w planowaniu promocji swojej marki zdecydowanie warto wziąć pod uwagę taką formę reklamy.

Źródło: ad-games.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj