Omnibus

Specyfiką badania Omnibusowego jest to, że badania odbywają się cyklicznie, a konkretniej raz w miesiącu na grupie tysiąca respondentów w wieku powyżej 15 roku życia. Bywa też tak, że tego typu badania są przeprowadzane co dwa tygodnie, lecz wyłącznie w większych instytutach badawczych.

Badanie te jest realizowane na zlecenie kilku firm, które płacą wyłącznie od ilości skierowanych pytań do respondentów, przez co koszty powstałe wyniku przeprowadzenia ankiety bezpośrednio maleją względem każdego przedsiębiorcy. Ponieważ firma chcąca znać odpowiedź na jedno, bądź dwa pytania nie musi płacić za wszystkie koszta powstałe wyniku przeprowadzenia ankiety na wyłączność. Co ważne, odpowiedzi na pytania z ankiety są przedstawiane wyłącznie firmie, która była jego zleceniodawcą.

Badanie Omnibus służy do badania rynku i jest przy tym najtańszym badaniem sondażowym. Można je stosować do badania opinii publicznej Np. sprawdzając poparcie polityków, jak również płynące względem nich zaufanie społeczne. Takiego typu badania są często realizowane przed zbliżającymi się wyborami.

Badanie Omnibusowe jest świetnym rozwiązaniem dla firm z tego samego sektora, które razem z sobą współpracują. Daje im to możliwość rozłożenia powstałych kosztów na dwie, bądź też więcej firm. Poczym, po otrzymaniu wyników z badania wzajemnie się nimi dzielą.

Omnibus jest przeprowadzany przy pomocy metody CAPI, która wykorzystuje notebooki wraz z odpowiednim oprogramowaniem ułatwiającym pracę ankieterom.


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl