Mystery shopping

Tłumacząc na język polski oznacza to nic innego jak tajemniczy klient, jest to bez wątpienia badanie warte poświęcenia uwagi. Otóż badanie ma na celu spojrzenie oczyma potencjalnego klienta na różne czynniki panujące wewnątrz firmy.

Najczęściej osoba przeprowadzająca badanie wewnątrz firmy zwraca uwagę na empatie pracowników względem potencjalnych konsumentów, ale i nie tylko. Również w badaniu zwraca się uwagę na cenny różnych produktów, asortyment, jak również na ich dostępność. Kolejną rzeczą na co badacze zwracają swą uwagę, to jak pracownicy zachowują się w sytuacjach stresowych, jak i zwracają uwagę na poziom dysponowanej wiedzy przez pracowników. Badacze również bardzo często zwracają uwagę na kwestie związaną z reklamacją różnych produktów.

Oczywiście na co osoba przeprowadzająca badanie będzie zwracała swą uwagę, zależy przede wszystkim od rodzaju przedsiębiorstwa, w którym przeprowadzane jest badanie. Tak więc badanie myster shoping przeprowadza się miejscach, gdzie występuje styczność między pracownikiem danego przedsiębiorstwa, a potencjalnym konsumentem.


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl