Rodzaje badań marketingowych

Badania marketingowe w zależności od informacji jakie chcemy otrzymać dają możliwość ich uzyskania, poprzez przeprowadzenie badań począwszy od zwykłego badania ad-hoc, przez badania pierwotne, bądź wtórne, aż po badanie Myster Shoping, które cieszą się dużym zainteresowaniem.

Ad-hoc - Doskonałe badanie, kiedy chcemy przeprowadzić szczegółowe badanie na wyłączność, w celu zasięgnięcia opinii wśród osób, do których skierowana jest nasza reklama, produkt itp. Badanie te wykorzystuje się np. przez samym rozpoczęciem kampanii reklamowej, aby sprawdzić, czy reklama jest dobrze opracowana i przemawia do odbiorców. A także badanie ad-hoc można wykorzystać już po przeprowadzonej kampanii reklamowej, aby sprawdzić jak wyemitowane reklamy wpłynęły na odbiorcę.

Badania cenowe - Badanie jakże ważne dla wszystkich producentów, którzy w szczególności wytwarzają dobra dla szerszego grona odbiorców. Dzięki temu badaniu w prosty sposób możemy określić, jak potencjalni konsumenci odbierają cenę naszego produktu. Możemy określić, czy na wzgląd obniżenia ceny dóbr wzrośnie popyt na nasze dobra i w jakim przedziale procentowym, a także czy z chwilą podwyższenia ceny towaru, produkt oraz marka będą lepiej odbierana przez konsumenta. A także dzięki badaniu jesteśmy wstanie określić poziom równowagi cenowej.

Badanie marki - Dzięki temu badaniu możemy dowiedzieć się jak nasza marka spostrzegana jest w oczach klientów. Ale i nie tylko, ponieważ także możemy sprawdzić czy i jak bardzo rozpoznawana jest marka naszego przedsiębiorstwa oraz możemy dowiedzieć się, czy respondent ponownie sięgnie po tenże produkt, z uzasadnieniem wypowiedzi.

Badania ilościowe - służą do określenia liczby potencjalnych klientów, którzy sięgnęliby po badany produkt, z chwilą kiedy ukazałby się on na rynku. Można dowiedzieć się szacunkowo, ile osób reprezentujących interesującą nas grupę docelową zna, bądź utożsamia się z marką firmy, którą reprezentujemy. Badanie ilościowe można również wykorzystać w celu prezentacji określonej grupę docelowej reklamy, aby zbadać ich odczucia, a zarazem określić ich reakcję oraz, aby poznać ich opinię na tle prezentowanej reklamy, bądź kilku reklam.

Business to Business
- Badanie B2B stosuje się na wzgląd uzyskanie informacji na tle zadowolenia klientów instytucjonalnych oraz biznesowych. Następnie w związku z poznaniem informacji dotyczących struktury lojalności klientów względem firmy. Także w przypadku kiedy klient chce poznać wymagania oraz oczekiwania konsumentów, wraz z ich opiniami oraz uwagami. Jak również w rozumieniu, kiedy zleceniodawca chce określić poziom konkurencji w określonej branży.

 

 

50

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl