Ankiety pocztowe

Oprócz stosowania najbardziej popularnych metod badawczych, firmy stosują również niekiedy ankiety prasowe, które są rzadziej stosowane. Jednakże mimo tego warto przełożyć o nich kilka istotnych słów.

Warto wspomnieć, że ankiety, które zostały już wypełnione przez respondentów wystarczyły tylko wrzucić do skrzynki na listy, z tego względu, iż koszty zostały już wcześniej pokryte przez firmę przeprowadzającą dane badanie marketingowe.

Bez wątpienia korzyści jakie płynną z stosowania tej metody, to fakt, iż respondenci mają możliwość chwili skupienia w domowym zaciszu, by dokładniej, a zarazem sumiennie odpowiedzieć na zadane pytania w ankiecie.

Jak również daje to możliwość przedsiębiorstwu, które przeprowadza ankietę, by dokładniej posegmentować potencjalnych respondentów i wysłać swą ankietę do grupy osób, które wedle nich spełniają wymagania określone w ankiecie.

Powyżej zostały opisane pozytywne argumenty mówiące o zastosowaniu ankiet pocztowych, jednakże warto również poruszyć kwestie wad stosowania tychże ankiet.

Z kolei osoby, które uczestniczą w ankiecie nadesłanej pocztą widzą z grubsza wszystkie pytania na jakie przyjdzie im odpowiedzieć. Tak więc zanim odpowiedzą na jakieś pytanie, mogą pokierować się kolejnym pytaniem, na które zaraz przyjdzie im odpowiadać. Jest to bardzo niekorzystne, gdyż istnieje możliwość, iż będą chcieli uniknąć odpowiedzi na kolejne pytania. Z pewnych względów i dlatego nieuniknione jest, iż w wcześniejszym pytaniu zaznaczą odpowiedzieć, która nie obliguje, by odpowiedzieć na następne pytanie.

No niestety, najgorsze jest to, iż tak naprawdę większość nadesłanych ankiet drogą pocztową trafia do kosza, z tego względu, iż ludzie nie mają zwyczajnie czasu, by wypełnić taką ankietę, bądź co gorsza zwyczajnie okazują swoje lenistwo. Co przejawi się tym, iż ankiety trzeba wysłać do naprawdę wielu osób. Co w konsekwencji wydłuża się czas realizacji badania.


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2018  ©  mBrokers.pl