Firma może mieć najlepszą witrynę internetową na świecie, ale i tak, jeśli jej nikt nie znajdzie, to nie będzie z niej żadnego pożytku. Reklama w Internecie to nie tylko ładna i ciekawa strona WWW, ale przede wszystkim pozycjonowanie i odpowiednie rozgłoszenie strony w sieci Web – informuje Ekspert Serwisu boomway.pl (doradcy biznesowego online dla firm z sektora MŚP). W dużym skrócie pozycjonowanie stron WWW polega na ustawianiu ich w wyszukiwarkach i katalogach popularnych 

Firma może mieć najlepszą witrynę internetową na świecie, ale i tak, jeśli jej nikt nie znajdzie, to nie będzie z niej żadnego pożytku.
 
Reklama w Internecie to nie tylko ładna i ciekawa strona WWW, ale przede wszystkim pozycjonowanie i odpowiednie rozgłoszenie strony w sieci Web – informuje Ekspert Serwisu boomway.pl (doradcy biznesowego online dla firm z sektora MŚP). W dużym skrócie pozycjonowanie stron WWW polega na ustawianiu ich w wyszukiwarkach i katalogach popularnych portali na wysokich pozycjach. Aby Strona WWW była widoczna w sieci dla mechanizmów wyszukujących i katalogujących, musi być odpowiednio dobrze przygotowana. Praktycznie wszystko ma znaczenie dla jej właściwego pozycjonowania: nazwa domeny, struktura witryny, menu, teksty, odnośniki itp. 
 
Ogółem pozycjonowanie stron WWW dzielimy na pozycjonowanie wewnątrz strony i pozycjonowanie na zewnątrz strony. Pozycjonowanie wewnątrz strony (on page seo) to: wybór domeny, konstrukcja nagłówków, meta tagi, zawartość strony (content) i wszystko co dotyczy samej struktury strony. Pozycjonowanie na zewnątrz strony (off page seo) to: wymiana linkami, budowanie linków zwrotnych, różnego rodzaju katalogi i preselle, komentarze na blogach itp. Dla pozycjonowania on page seo bardzo ważna jest technologia wykonania strona WWW. Istnieje cała masa przeróżnych sposobów i technologii w jakich można tworzyć strony i wszystkie mają swoich zagorzały zwolenników i przeciwników.
 
Strony statyczne HTML z elementami Flash
 
Wbrew powszechnej opinii strony internetowe wykonane w technologii HTML nie stanowią problemu przy pozycjonowaniu. Trzeba jednak pamiętać, aby nie obciążać strony tytułowej i o ile jest to możliwe nie korzystać ze stron wejściowych (typu intra). Kolejną kwestią, o której warto pamiętać jest fakt, aby główna zawartość (zawierająca istotne dla naszych klientów treści, nazwy, słowa klucze) umieszczone były w kodzie HTML, a nie w animacjach Flash. Warto pamiętać, aby w przypadku wykonania menu w technologii Flash linki do stron odsyłających umieszczone były również w innych częściach strony. Pozwoli to nawigować internautom, którzy nie mają zainstalowanej wtyczki (ang.plug-in) Flash.
 
Strona WWW wykonana w technologii Flash
 
Strony stworzone w technologii Flash wymagają większych nakładów pracy, aby osiągnąć ten sam rezultat co serwisy wykonane w innych technologiach. Niekiedy wręcz uniemożliwiając, albo skazując walkę o najlepsze pozycje ze stroną konkurenta na przegraną. Z punku widzenia pozycjonowania ważne jest jaki program używany był przy tworzeniu tego typu animacji. Jeżeli nie chcemy przerabiać obecnej strony ponownie, należy poprawić jej „przyjazność” pod kątem wyszukiwarek. Najbardziej popularnym sposobem jest rozdzielenie strony na wersje Flash oraz HTML. Istotny jest również sam „ciężar” plików ładujących animacje.
 
Strona tworzona dynamicznie
 
Strony generowane dynamicznie powinny zawierać gotowe funkcje pozwalające na wstawianie tzw. słów kluczowych, opisów i tytułów (niewidocznych dla użytkownika, ale widocznych dla przeglądarek) tzw. „meta tagów”. Dobrze jest, gdy te informacje nie powtarzają się na każdej z podstron oraz dotyczą treści w nich zawartych. W przypadku popularnych skryptów typu open-source warto posłużyć się gotowymi wtyczkami, które zoptymalizują kod witryny, aby był on bardziej przyjazny wyszukiwarkom. Większość z nich jest w stanie sama generować „meta tagi”. Prawdziwa moc i nieograniczona funkcjonalność stron dynamicznych ujawnia się dopiero podczas współpracy z serwerami baz danych, gdzie przechowywane są treści niezbędne do wygenerowania pojedynczej strony WWW.
 
Zasadnicza różnica między stronami statycznymi i dynamicznymi polega na technice ich tworzenia. W przypadku stron statycznych jedynie programista może dokonać późniejszych zmian po zakończeniu pracy nad stroną. Natomiast strony dynamiczne po stworzeniu przez programistę mogą być modyfikowane przez zwykłego użytkownika. Kolejna różnica polega na tym, że struktura strony statycznej i jej schemat organizacyjny musi być znany już na etapie projektowania. Natomiast strony dynamiczne, generowane są na bieżąco przez serwer na podstawie parametrów przekazanych przez przeglądarkę internetową.
 
 
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj