Targi to jedna z niewielu okazji do bezpośrednich spotkań z reprezentantami różnych branż oraz nawiązania kontaktów handlowych. To także szansa do wzięcia udziału w konferencjach i seminariach biznesowych. Każdego roku w Polsce organizuje się ponad 500 imprez targowych. Targi od wielu lat są sygnalizatorem nowych trendów rynkowych, a także zmian, jakie następują w gospodarce. Inspirują przy tym do ciągłej aktywności oraz pobudzają do wzajemnej rywalizacji. 

Targi to jedna z niewielu okazji do bezpośrednich spotkań z reprezentantami różnych branż oraz nawiązania kontaktów handlowych. To także szansa do wzięcia udziału w konferencjach i seminariach biznesowych.

Każdego roku w Polsce organizuje się ponad 500 imprez targowych. Targi od wielu lat są sygnalizatorem nowych trendów rynkowych, a także zmian, jakie następują w gospodarce. Inspirują przy tym do ciągłej aktywności oraz pobudzają do wzajemnej rywalizacji. Rosnąca konkurencja sprawia, że trzeba podążać z duchem czasu, a także innowacyjne podchodzić do planowania nowych kierunków rozwoju. Targi to również niezwykła okazja do sprawdzenia własnych możliwości biznesowych i oceny pozycji na rynku. Są najprostszą drogą, by zdobyć cenne kontakty handlowe oraz tworzą przestrzeń do współpracy; to tam dochodzi do dialogu dwóch stron rynku.

Przez wszystkie lata organizowania targów ich idea zaczęła trochę powszednieć. W ramach wzbogacenia oferty, a tym samym zainteresowania wystawców i odwiedzających, organizatorzy wprowadzają bogate propozycje poza wystawiennicze. W planach są najczęściej cykle seminariów czy konferencji, na które zaprasza się ekspertów z danej dziedziny. W zależności od zakresu tematycznego targów, spotkania te mają na celu omówienie aktualnych tendencji rynkowych i szeroko pojętą edukację biznesową. – Seminaria to doskonała okazja do zwrócenia uwagi na rynki pomijane czy mniej znane polskim przedsiębiorcom, choćby ze względu na dużą odległość – mówi Piotr Sierak, ekspert z Rady Rozwoju Handlu Hongkongu, instytucji, organizującej w Polsce Targi Lifestyle Expo, których celem jest tworzenie przestrzeni do współpracy między firmami z Hongkongu i Kantonu, a przedstawicielami polskiego biznesu. I tak na tegorocznej edycji targów Lifestyle Expo, które odbywają się we wrześniu w Warszawie, eksperci będą wypowiadać się na tematy związane m.in. z rozwojem rynku konsumenckiego w Chinach i możliwościami, jakie otwierają się przed polskimi przedsiębiorcami, chcącymi nie tylko importować, ale również eksportować swoje towary do Azji. – Aby osiągnąć sukces na rynku międzynarodowym, potrzebna jest znajomość specyfiki kraju, z którym postanawia się rozpocząć handel, stąd kładziemy tak duży nacisk na edukowanie przedsiębiorców. Ważne, by wiedzieli jakie trudności np. kulturowe mogą napotkać i jak sobie z nimi radzić. Jak znaleźć wiarygodnego partnera biznesowego i jak najkorzystniej sfinansować transakcje czy jak najskuteczniej przeprowadzić kontrolę jakości – dodaje Piotr Sierak.

Targi wciąż są najmocniejszym instrumentem bezpośredniej komunikacji, ponieważ otwieranie się na nowe rynki wymusza na firmach konieczność zdobywania informacji.

Małgorzata Zarzeczna

Agencja Royal Brand PR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj